رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

۳۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

با حضور مدیران شهری مشهد

فاز 2 بوستان خورشید مشهد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: فاز 2 بوستان خورشید مشهد به بهره‌برداری رسید

در مراسمی با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری، فاز 2 بوستان خورشید مشهد با عنوان «پارک هنر» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاز 2 بوستان خورشید مشهد عصر امروز در مراسمی با حضور شهردار، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری مشهد به بهره‌برداری رسید.

دومین فاز بوستان خورشید مشهد با صرف 150 میلیارد ریال اعتبار در فضایی به وسعت 5 هکتار احداث‌شده است و 500 پلکان قسمت‌های مختلف این پارک را به یکدیگر متصل کرده‌اند.

زمین‌بازی کودکان به مساحت 600 مترمربع، 12 چشمه سرویس بهداشتی در ضلع شرقی، 60 فضای پارک خودروها در ضلع غربی و ساخت پلی با دهانه 12 متری بر روی رودخانه فصلی پارک ازجمله امکانات این پارک است.

بوستان خورشید با وسعت 400 هکتار بزرگ‌ترین پارک کوهستانی مشهد است.


۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۲
رضا شیران خراسانی

کریمی قدوسی خبر داد

رهاسازی فرهنگی هدف دولت در برنامه ششم است/ سؤالاتم از وزیر درباره قرارداد خرید بوئینگ و ایرباس به جایی نرسیده

خبرگزاری فارس: رهاسازی فرهنگی هدف دولت در برنامه ششم است/ سؤالاتم از وزیر درباره قرارداد خرید بوئینگ و ایرباس به جایی نرسیده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت در برنامه ششم مسائل دفاعی کشور را مطرح کرده ولی اسمی از بسیج نیاورده است و در حوزه فرهنگ نیز رهاسازی و آزادسازی فرهنگی را با کاهش محدودیت‌ها و حذف ممیزی‌ها در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد کریمی قدوسی عصر یکشنبه در نشست دیدبان که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در این دانشگاه برگزار شد، درباره عملکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در ماه‌های اخیر گفت: هشت سؤال از وزیر امور خارجه طراحی کردیم که پنج سؤال در کمیسیون مطرح است و دو سؤال از دستور خارج شده است و سه سؤال به صحن مجلس رفته و سه‌شنبه هفته آینده این سه سؤال در سه محور گزارش خلاف واقع از برجام به کمیسیون، عزل امیرعبداللهیان که مانع اصلی به نتیجه رسیدن برجام 2 بود و موضع‌گیری آقای ظریف درباره نمایشگاه هولوکاست مطرح می‌شود.

تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه در حوزه اقتصاد و FATF و فساد میلیاردی در بانک ملت سؤالاتی را از وزیر اقتصاد داشتم، افزود: دو سؤال از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ و ایرباس که به جایی نرسیده، طرح شد، چراکه از ژنو یک تا الان که پیش‌پرداخت لوزان را دادیم قرار بود قطعات هواپیما را به ما بدهند، اما تا الان 120 موتور قابل تعمیر هواپیما داریم که فقط 12 عدد از آن‌ها تعمیر شده است و شرکت سازنده باید از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تعمیر موتورها اجازه بگیرد.

کریمی قدوسی همچنین به تذکر به رئیس‌جمهور و دو طرح تحقیق و تفحص مهم در خصوص دو تابعیتی‌ها و قاچاق کالا اشاره و تأکید کرد: طرح تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها در مجلس قبل به امضای نمایندگان هم رسیده بود که در صحن مطرح نشد، اما در مجلس دهم مجدد طرح بازنویسی و امضاها اخذ شد و در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اطلاعات واصله یکی از دروازه‌های نفوذ دو تابعیتی‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه دو تابعیتی‌ها در سه وزارتخانه نفت، امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت بیشترین حضور را دارند، تشریح کرد: بنا به اعلام وزارت امور خارجه 500 هزار نفر دو تابعیتی در ایران زندگی می‌کنند، اما افرادی برای ما حائز اهمیت هستند که در جایگاه‌های مؤثر حضور دارند و می‌خواهیم فهرست این دو تابعیتی‌ها را استخراج کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم تبیین کرد: هفته آینده وزیر اطلاعات به مجلس خواهد آمد و نظر خود را خواهد داد تا طرح درباره موضوع دو تابعیتی‌ها به صحن رود و تصویب شود.

* دانشجویان در ارائه پیش‌نویس طرح‌های امنیت ملی به مجلس کمک کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با تأیید مواضع بسیج دانشجویی از دانشجویان بسیجی خواست در تهیه طرح و ارائه پیش‌نویس طرح‌های امنیت ملی به مجلس یاری رسانند تا مجلس دهم بتواند قوانینی در فضای امنیت ملی به تصویب رساند.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: دولت چهار هدف از تدوین این برنامه دارد و اشاره‌ای به بحث فرهنگ و مسائل دفاعی نکرده است و حتی در ماده 34 که مسائل دفاعی کشور را مطرح کرده اسمی از بسیج نیاورده است و در حوزه فرهنگ نیز رهاسازی و آزادسازی فرهنگی را با کاهش محدودیت‌ها و حذف ممیزی‌ها در پیش گرفته است.

* اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر ضامن بقای انقلاب

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم، ارتباط علمی را یکی از حوزه‌های خطرناک نفوذ دانست و گفت: تیمی که به یکی از دانشگاه‌های مشهد آمده بود مجموعه‌ای از آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و یهودی‌ها بودند و ما نیز به ریاست دانشگاه این موارد را انتقال داده‌ایم.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنانش قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از انقلابی‌ترین مصوبات 10 دوره مجلس شورای اسلامی برشمرد و افزود: هر چه در اسلام بر قدرت مردم در امربه‌معروف و نهی از منکر از زمامداران تأکید شده در این قانون آمده است.

وی با تأکید بر اینکه آمدن نیروهای علمی آمریکا به محیط دانشگاه مصداق نفوذ و تألیف کتاب منافی عفت و اتلاف بیت‌المال، جرم محسوب می‌شود، متذکر شد: همه این موارد را می‌توان در شورای امربه‌معروف که مصوبات لازم‌الاجرا دارد مطرح کرد و حتی می‌توانید کیفرخواست ارائه کرده و در همه جلسات دادرسی حضور داشته باشید.

کریمی قدوسی، خط قرمز موضع‌گیری خود در مجلس را قانون اساسی، ‌تقوای سیاسی، منافع ملی و بیان اطلاعاتی دانست که دانستن آن برای مردم ضروری است و تأکید کرد: هر کس در جمهوری اسلامی مسؤولیتی قبول می‌کند باید در این مسؤولیت حضور حداکثری داشته باشد و حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مصادیق واقعی این حضور حداکثری در مسؤولیت هستند که هرچه داشتند برای نظام و انقلاب به میدان آوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، جهاد کبیر و تبیین جریان انقلابی با پنج ویژگی را جزو مواردی برشمرد که مغفول مانده‌اند و از دانشجویان خواست ضدانقلاب را در عصر حاضر بشناسند و مانند مقام معظم رهبری با آن مبارزه کنند.

به گزارش فارس؛ در ابتدای این نشست نمایندگان دانشجویان حاضر در جلسه به بیان مواضع خود و مطالبات از مجلس شورای اسلامی پرداختند.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۱
رضا شیران خراسانی

دختران نوجوان مشهدی میهمان روزهای آبرنگی بوستان ریحانه

خبرگزاری فارس: دختران نوجوان مشهدی میهمان روزهای آبرنگی بوستان ریحانه

تور یک‌روزه «روزهای آبرنگی» تور شاد و هدفمند مخصوص دختران نوجوان شهر است که این روزها به همت فرهنگسرای حجاب در بوستان ریحانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اردوی یک‌روزه «روزهای آبرنگی» برای اولین بار در بوستان ریحانه مشهد ویژه دختران نوجوان از 23 مرداد تا پایان شهریور در حال برگزاری است؛ کنجکاوی خبرنگاری سبب می‌شود صبح شنبه علی‌رغم سختی بلند شدن از خواب بیرون بزنم و مسافت طولانی منزل تا بوستان ریحانه را طی کنم؛ با خود فکر می‌کنم مگر می‌شود 220 دختر نوجوان صبح به این زودی برای اردو آمده باشند.

وقتی به بوستان می‌رسم، گوشی همراه خود را تحویل می‌دهم و با هماهنگی به محل برگزاری اردو راهنمایی می‌شوم. محل برگزاری اردو مکانی در انتهای پارک است و از دور سروصدا و هیاهوی دختران شنیده می‌شود.

بانی اصلی این برنامه فرهنگسرای حجاب و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری است و مدیر فرهنگسرای حجاب روزهای نوجوانی را آبرنگی می‌داند و در مورد تور روزهای آبرنگی می‌گوید: این افراد از پایگاه‌های تابستانه، کانون‌ها، گروه‌ها و تشکل‌های محلات به‌صورت گروهی در فرهنگسرای حجاب یا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری ثبت‌نام کرده‌اند و به‌صورت یک‌روزه اردوی خود را برگزار می‌کنند.

بنت‌الهدی جغتایی با بیان اینکه روزانه 170 تا 220 نفر از دختران 11 تا 17 ساله به این اردو می‌آیند، می‌افزاید: در شهر اکثر کارگاه‌ها آموزشی و تئوری است و به همین دلیل بر آن شدیم که اولین مدل عملی اردویی شهر را با فضایی شاد، هیجانی، پر انرژی و خنده حلال در فضایی متفاوت برای دختران نوجوان برگزار کنیم و مسئله و دغدغه اصلی ما اوقات فراغت دختران نوجوان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیب بازی‌های هیجانی و داشتن محتوا از ویژگی‌های بارز این اردوهاست، تصریح می‌کند: در مراسم افتتاحیه سرود، ورزش و نرمش و تقسیم گروه‌ها انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان به دو گروه کلاه آبی و کلاه قرمز در قالب گروه‌های 14 تا 16 نفره تقسیم می‌شوند.

به سمت بازی‌های مسابقه هدایت می‌شویم؛ دختران نوجوان با شور و انرژی زیادی مراحل را به‌صورت گروهی مسابقه می‌دهند. مرحله اول مرحله‌ای است با نام دو امدادی با میله کوتاه و پس‌ازآن با میله بلند، نکته جالب‌توجه اینجاست که با هر مرحله تلاش هر فرد در قالب گروه مؤثر می‌شود و تنبلی و سستی هر فرد برای گروه امتیاز منفی دارد و همین موجب می‌شود که اکثر افراد برای داشتن گروهی برنده تلاش کنند.

مراحل بعدی توپ برگردان و پنالتی با چشمان بسته است که باز هم شورونشاط مضاعفی به دختران نوجوانی می‌دهد که هیچ‌گاه نمی‌توانند در فضایی امن، انرژی خود را تخلیه کنند.

دختران به مرحله جورچین می‌رسند، جورچین ترکیبی از مفاهیم عفاف و حجاب و تأثیر غیرمستقیم بر دختران و مادران آینده‌ساز کشور است که می‌تواند آموزش غیرمستقیمی به آن‌ها بدهد اما نام مرحله بعد «بنداز و برو» است که یک تاس بزرگ شش‌وجهی را در سطحی صاف می‌اندازند و با تعریف‌هایی که از هر وجه آن بر روی بنر راهنما زده شده است، هر فرد موظف می‌شود کاری مفید و شاد انجام دهد تا گروه خود را به پیروزی برساند.

«جنگ آب» نام دیگری از آیتم‌های شاد اردوی روزهای آبرنگی است که با تعیین فرمانده و سوار شدنش بر دوچرخه، دو نفر از دختران با تفنگ‌های آب‌پاش خود موظف می‌شوند که از او مراقبت کنند که خیس نشود و به مقر فرماندهی برسد و در این بین گروهی برنده می‌شود که کمتر خیس شده باشد.

مسابقه طناب‌کشی هم یکی دیگر از آیتم‌هایی است که انرژی و شور و هیجان زیادی را می‌طلبد و بازی‌ها با آیتمی بسیار هیجان‌انگیز تمام می‌شود و آن بازی با توپ والیبالی به قطر 4 متر است که برای دختران بسیار شگفت‌انگیز است و انرژی خوبی از کارهای دسته‌جمعی به دختران منتقل می‌کند.

‌در حاشیه مسابقات دو نگار گذر با نام‌های گلپوش و راز عشق وجود دارد که هر گروه 15 دقیقه از وقت خود را برای بازدید از این گذرها می‌گذارند.

مدیر فرهنگسرای حجاب با بیان اینکه گذر «راز عشق» مربوط به آسیب‌های روابط دختر و پسر و گذر «گلپوش» مربوط به آسیب‌های اجتماعی بی‌حجابی و بدحجابی و فواید حجاب است، تصریح می‌کند: دختران نوجوان از این دو گذر با توضیح مربیان کارآزموده و باتجربه عبور می‌کنند و توضیحات و توصیه‌های مربیان تصاویر را تکمیل می‌کند و ما بر این موضوع تأکید می‌کنیم که مجامع علمی اروپا با اینکه مسلمان نیستند قواعد حجاب را رعایت می‌کنند.

جغتایی از برگزاری مسابقه آشپزی در انتهای بازی‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: در حاشیه مکان مسابقات، 4 آشپزخانه وجود دارد و بعد از انتهای همه بازی‌ها، 4 گروه 14 نفره انتخاب می‌شوند که باید در 20 دقیقه سالاد الویه را با همکاری گروه خود درست کنند و در واقع این همان غذای ظهر 220 نفره اردوست که هر گروه 7 دیس درست می‌کنند و در پایان گروهی که خلاقیت، طعم و ترکیب و تزئین و سرعت عمل بهتر و مناسب‌تری داشته باشد، گروه برنده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آیتم جمع‌آوری زباله‌های تولیدی امتیاز مؤثر و مستقلی در امتیازات هر گروه دارد، می‌افزاید: در کنار همه مسابقات دو حلقه معرفتی با نام «من و پروفایلم» در مورد سواد رسانه‌ای و شبکه‌ها و حلقه‌ای با نام «به لطافت دختری» مربوط به مسائل دختران نوجوان و بلوغ تشکیل می‌شود.

مدیر فرهنگسرای حجاب با اشاره به اینکه پیش‌بینی کردیم 5 هزار نفر در این اردو شرکت کنند، خاطرنشان می‌کند: تا امروز 4 هزار و 500 نفر در این اردوها شرکت کردند و ما با گفتگو و انجام بازی‌های شاد و هدفمند خواهان تزریق افزایش عزت و اعتمادبه‌نفس دختران بودیم چرا که این دو پایه‌های تقویت عفت نفس است.

جغتایی در پایان تأکید می‌کند: این اردوها کاملاً رایگان بوده و هزینه آن از طرف شهرداری تأمین می‌شود و فقط برای تشکل‌هایی که خواهان سرویس حمل‌ونقل به پارک بودند، از هر فرد 2 هزار تومان دریافت شده است.

یکی از مربیان تور آبرنگی نیز می‌گوید: بسیار آرمانی است اگر فکر کنیم همه اهداف این تور یک‌روزه به دختران منتقل شده است اما حداقل چیزی که می‌توان برای این تورها متصور بود این است که دختران نوجوان محلات را به هم نزدیک‌تر می‌کند و رابطه‌های آن‌ها صمیمی‌تر و مشارکت‌پذیری آن‌ها در انجام کارهای متفرقه بالاتر می‌رود.

اردو تمام می‌شود اما شور و شعف و انرژی دختران نوجوان به حدی است که خبرنگاران از خانم جغتایی قول می‌گیرند یک اردوی شاد و پر انرژی را برای بانوان خبرنگار برگزار کند اما باید مسوولان شهر توجه کنند که دختران این شهر به فضاهای این چنینی احتیاج مبرم دارند و این اردوها باید در طول سال و برای گروه‌های سنی مختلف برگزار شود تا راهی برای تخلیه انرژی با کمترین آسیب اجتماعی برای دختران وجود داشته باشد.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۰
رضا شیران خراسانی

مسؤول موزه قرآن آستان قدس رضوی:

تابلوی «رمی جمره» در تالار استاد فرشچیان موزه آستان قدس رضوی نمایش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: تابلوی «رمی جمره» در تالار استاد فرشچیان موزه آستان قدس رضوی نمایش داده می‌شود

مسؤول موزه قرآن آستان قدس رضوی گفت: تابلوی کم‌نظیر «رمی جمره» در تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدرضا ساقی اظهار کرد: استاد محمود فرشچیان هنرمند بنام نگارگری و نقاشی کشور، تابلوی رمی جمره را در ابعاد 58 در 83 سانتی‌متر با تکنیک اکریلیک و به سبک نگارگری در سال 1385 خلق کرده است.

مسؤول موزه قرآن و نفایس معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه از تابلوی رمی جمره با عنوان «امتحان سخت» نیز یاد می‌شود، گفت: این اثر ارزشمند در سال 1389، توسط این استاد برجسته به موزه بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اهداشده است.

وی ادامه داد: در این اثر بی‌بدیل هنری با استفاده از عناصر انسانی و گیاهی و رنگ‌های متنوع، آزمون سخت حضرت ابراهیم(ع) در راندن شیطان به تصویر کشیده شده است.

ساقی اضافه کرد: در تابلوی امتحان سخت، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) نشان داده‌شده که برای اجرای فرمان خدا می‌روند و شیطان آن‌ها را در این مسیر وسوسه می‌کند، اما حضرت ابراهیم(ع) به شیطان سنگ پرتاب کرده و او را از خود می‌راند.

وی متذکر شد: آثار اهدایی استاد فرشچیان ابتدا در محل تالار نفایس موزه قرآن و در سال 1378 با تأسیس گنجینه هنرهای تجسمی در ویترین‌های این گنجینه به نمایش درآمد، اما با افزایش تعداد آثار اهدایی استاد در مهرماه سال 1389، تالار اختصاصی آثار اهدایی این استاد برجسته در طبقه همکف موزه قرآن و نفایس افتتاح شد.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۲
رضا شیران خراسانی

مسؤول انجمن سینمای جوان مشهد:

پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه مشهد برگزار می‌شود

مسؤول انجمن سینمای جوان مشهد از برگزاری پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم عکس و فیلم‌نامه مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نسرین شاه‌محمدی یکشنبه‌شب در جشن روز سینما که در کاروانسرای رباط طرق برگزار شد، اظهار کرد: در زمان مدیریت فعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی 3 جشنواره منطقه‌ای برگزار شده است که پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه منطقه‌ای برگزار آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مسؤول انجمن سینمای جوان مشهد گفت: این جشنواره پس از 9 سال 24 تا 26 آذرماه امسال در مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌ زودی نمایندگی سینمای انجمن در کاشمر راه‌اندازی و استعدادهای جوانی که در این شهرستان حضور دارند تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

شاه‌محمدی اظهار کرد: سال گذشته 40 فیلم نیمه‌حرفه‌ای و 14 فیلم حرفه‌ای در دفاتر سینمای انجمن جوان استان ساخته‌شد که 17 جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

مسؤول انجمن سینمای جوان مشهد به فیلم چشم آبی اشاره و تصریح کرد: این فیلم که ساخته امیر مسعود سهیلی است با درخشش در 127 جشنواره داخلی و خارجی توانسته است 17 جایزه کسب کند.

وی اضافه کرد: فیلم‌های «سه سال دوماِ» و «دو روز» از ساخته‌های این دفتر در جشن سینما تقدیر شد.

در ادامه این مراسم مسؤول شورای راهبردی سینمای خراسان رضوی گفت: سینما جزء مردمی‌ترین هنر از بین 6 هنر دیگر است که با حضور فناوری این ارتباط بیشتر می‌شود.

سیف علما با اشاره به ساخت موزه سینما در کاروانسرای رباط طرق اظهار کرد: این موزه می‌تواند آنچه درگذشته داشته‌ایم را در یکجا جمع کند تا برای آیندگان به‌جا بگذاریم.

 در ادامه فرماندار تایباد حسین شرافتی راد گفت: شهرستان تایباد یک سینما فرسود داشت که تعطیل شد اما امسال توانستیم یک سینما خوب بازسازی و در اختیار جوانان این شهر قرار بدهیم.

در این مراسم از سینماگران موفق استان و مسؤولان شهری تایباد و قوچان برای تأسیس دو سینما در این شهرستان‌ها تقدیر به عمل آمد.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۹
رضا شیران خراسانی

در آستانه هفته دفاع مقدس

نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» در مشهد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» در مشهد آغاز به کار کرد

در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» در بوستان کوهسنگی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در آستانه فرار رسیدن هفته دفاع مقدس، نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» در بوستان کوهسنگی مشهد آغاز به کار کرد، در آیین افتتاح این نمایشگاه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، فرمانده لشکر 77، رئیس شورای شهر، فرماندار و شهردار مشهد حضور یافتند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خانواده‌های شهیدان ناصری و عطایی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) نشان ایستادگی اعطا شد.

نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست»، دارای بخش‌های متعددی ازجمله سالن لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه علیه‌السلام، سالن نیروی انتظامی، غرفه یگان ویژه، غرفه معرفی لشکر 28 روح‌الله در دوران دفاع مقدس، غرفه بچه‌های انقلاب، غرفه سبک زندگی و شهدا است.

در بخش دیگری از نمایشگاه جلوه‌هایی از ایستادگی سرداران خراسانی در قالب نقاشی و نمایش کلیپ‌های دفاع مقدس بر پرده آب که اقدامی تکنیکال است، به تصویر درآمده است.

سینما دفاع، راهیان نور، رادیو نمایشگاه، پشتیبانی جنگ و اعزام، استودیوی نمایشگاه، حرم شهدای گمنام، ترسیم صحنه‌های نبرد و جلوه‌های ایثار و پیروزی از سایر بخش‌های این نمایشگاه است.

نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست»، از 27 شهریور ماه به مدت 10 روز در بوستان کوهسنگی و از ساعت 16 تا 23 دایر است؛ شهربازی مقاومت در فرهنگسرای کودک ویژه کودکان 8 تا 13 سال نیز در حاشیه این نمایشگاه با محوریت آشنایی کودکان با اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس دایر می‌شود.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۷
رضا شیران خراسانی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

تصدی‌گری و ورود به کار اجرایی در دولت‌ها اشتباه است

خبرگزاری فارس: تصدی‌گری و ورود به کار اجرایی در دولت‌ها اشتباه است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصدی‌گری و ورود به کار اجرایی را در دولت‌ها بسیار اشتباه دانست و گفت: زمانی که دولت با بخش خصوصی وارد رقابت می‌شود بخش خصوصی را از نقش‌آفرینی محروم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر شنبه‌شب در نشست فصلی شوراهای اجتماعی دوازده‌گانه محله منطقه 10 شهرداری مشهد که در فرهنگسرای شهر زیبا برگزار شد، بابیان اینکه امروز برای اینکه بتوانیم کشور را بهتر قبل اداره کنیم باید مقدار زیادی از فرهنگ گذشته‌مان عبور کنیم، گفت: سابق بر این‌ کارهای کشور بر اساس ظرفیت‌های دولت و فروش نفت انجام می‌شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با توجه به شرایطی که کشور دارد باید اقتصادی بدون نفت را تجربه کنیم به‌طوری‌که درآمدهای نفتی حداقل نقش را در اداره جامعه داشته باشد و به سمت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توانمندسازی بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی بیان کرد: کارهای جزئی که به دولت واگذار شود نیاز به یک خدم‌وحشم بسیار دارد این درحالی‌که است که اگر همان کار به بخش خصوصی و مردم واگذار شود خیلی بهتر و باکیفیت‌تر انجام می‌شود.

پژمانفر بابیان اینکه ببین 80 تا 85 درصد لوایح پیش‌بینی‌شده به حقوق و دست مزد تعلق می‌گیرد و تنها 15 درصد هزینه‌ها صرف برنامه‌ها می‌شود، عنوان کرد: این آفت بسیار جدی است که دولت را مبدل به دستگاه و بنگاه خیریه کرده تا افرادی که در این دستگاه‌ها هستند زندگی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصورتی‌که با استفاده از ظرفیت مردمی و اعتماد به آن‌ها می‌توان بسیاری از کارها را با هزینه کمتر، خدمات کیفی‌تر و نتایج بسیار عمیق‌تر انجام داد، این راهی است که باید بریم و راهی جز این نداریم.

وی تصدی‌گری و ورود به کار اجرایی را در دولت‌ها بسیار اشتباه دانست و افزود: زمانی که دولت با بخش خصوصی وارد رقابت می‌شود بخش خصوصی را از نقش‌آفرینی محروم می‌کند لذا باید تحریم‌ها علیه کشور را یک فرصت طلایی بدانیم اگرچه یک تهدید برای کشور ما است.

پژمانفر وظیفه حاکمیت را نظارت و حمایت عنوان و اظهار کرد: باید بپذیریم گسترده کردن بدنه دولت راه علاج مشکلات اقتصادی ما نیست بلکه محدود کردن دولت و عمل کردنش به وظایف حمایتی و نظارتی و واگذاری بقیه مسائل کشور به بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت از فرصت کاهش درآمد نفتی استفاده نکرد و فشار جبران بودجه کشوری را بر روی مالیات گذاشته و این‌یکی از اشتباهاتی است که در این مسأله رخ داد.

وی ابراز کرد: در دنیا مالیات به‌عنوان یک مجرا و منبع برای درآمد حساب نمی‌شود کما اینکه جرائم هم همین‌طور است این‌ها ابزار هدایتی رفتار هستند به‌طور مثال اگر بخواهیم افراد جامعه را به کاری وادار کنیم، حمایت می‌شود، معافیت‌های مالیاتی شامل حالش می‌شود و حتی به آن یارانه می‌دهیم و برعکس اگر نخواهیم کاری انجام بشود بر آن مالیات‌های سنگین وضع می‌کنیم.

پژمانفر بابیان اینکه امسال در لایحه بودجه دولت 28 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد از بخش جرائم راهنمایی و رانندگی داشت، عنوان کرد: اگر بخواهیم به جرائم و مالیات‌ها به‌عنوان منبع درآمدی نگاه کنیم اقتصاد کشور فلج می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نتیجه این نوع نگاه سبب ایجاد فضایی نامناسب رقابتی برای مراکز اقتصادی ما می‌شود، گفت: 128 درصد هزینه سربار در صنعت چاپ کشور است که این موضوع مانع رقابت صنعت چاپ ما با سایر کشورها می‌شود.

وی سو مدیریت در کشور باعث کنار رفتن بخش خصوصی از عرصه رقابت دانست و تصریح کرد: اینکه امروز صنعت چاپ با قدمت چندین ساله از کشور ترکیه تأمین می‌شود ضعف ما را می‌رساند که نتوانستیم عمده‌ای چاپ کشور را در داخل کشور انجام بدهیم.

پژمانفر گفت: شورای محلات نه‌تنها در بخش فرهنگی و اجتماعی بلکه در همه بخش‌ها باید ورود پیدا و رشد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حتی نظارت‌های میانه را می‌توان به مردم واگذار کرد، بسیاری از این کارها اگر واگذار شود باکیفیت بیشتر انجام‌شده و نتیجه مطلوب‌تری به دست خواهیم آورد.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۶
رضا شیران خراسانی

شهردار مشهد:

دانشکده هنر با موضوع حماسه دفاع مقدس تأسیس شود

خبرگزاری فارس: دانشکده هنر با موضوع حماسه دفاع مقدس تأسیس شود

شهردار مشهد خواستار تأسیس دانشکده هنر با موضوع حماسه دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید صولت مرتضوی شنبه‌شب در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دفاع همچنان باقی است که در محل کوهسنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه تجدید خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس است و یاد شهیدان والامقام را زنده می‌کند.

وی افزود: محدودیت‌ها و مظلومیت‌های دفاع مقدس را در کنار عظمت ملت ایران در این نمایشگاه می‌توان مشاهده کرد، با این نگرش در این نمایشگاه امروز بخشی از سند افتخار ایران اسلامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

شهردار مشهد عنوان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم قطره‌ای از دریای پرعظمت و متلاطم دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنیم، در این دوران شخصیت‌های بزرگی حضور داشتند، به‌عنوان‌مثال شهید شوشتری، شهید کاوه، شهید برونسی، شهید ناصری، شهید خادم الشریعه و سایر شهدا هرکدام یک ملت بودند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در ایران باستان مرحوم فردوسی یک رستم خیالی ساخت، تأکید کرد: اما در دوران دفاع مقدس صدها رستم در این مرزوبوم پا به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند، با این دید نتوانسته‌ایم در قالب‌های گوناگون مثل فیلم، سریال و حتی رمان‌های مناسب به عظمت حماسه‌های دوران مقدس بپردازیم.

وی ادامه داد: امیدواریم دانشکده‌های هنر مخصوص دفاع مقدس تأسیس شود و از گنجینه بزرگی که در قالب مصاحبه از خانواده معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس جمع‌آوری‌شده بتوان برای تاریخ جهان و ایران دفاع مقدس را با تصویر کشید.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس تقریباً اقتصاد مقاومتی را به نیکی تعریف کرد چراکه در این دوران سخت‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شد، به‌عنوان‌مثال پالایشگاه‌های نفت ما مورد هجوم قرار گرفت، صادرات نفتی و غیرنفتی به حداقل رسید و بسیاری از کارخانه‌های مورد حمله قرار گرفت و ارتباط کشورهای دنیا با ما محدود شد اما توانستیم هشت سال در دوران دفاع مقدس و دوران تحریم فعل «ما می‌توانیم» را صرف کنیم.

مرتضوی با اشاره به فرمایش امام(ره) که فرمودند در این جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، یادآور شد: در حماسه دفاع مقدس با دست‌خالی و ایمان قوی توانستیم سند رسوایی استکبار جهانی و منافقین داخلی‌اش را در مقابل دیدگان جهانیان به ثبت برسانیم.

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۳
رضا شیران خراسانی

آیت‌الله علم‌الهدی:

کشتار «صبرا و شتیلا» واقعیت درندگی آمریکا است/ آمریکا باید براندازی شود

خبرگزاری فارس: کشتار «صبرا و شتیلا» واقعیت درندگی آمریکا است/ آمریکا باید براندازی شود

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه کشتار «صبرا و شتیلا» واقعیت درندگی آمریکا است گفت: آمریکا چنین موجودی است اینکه عده‌ای می‌گویند مذاکره کرده و مشکلاتمان را با آمریکا حل کنیم آمریکا همان آمریکا بوده و هیچ فرقی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبیین انسان الگویی قرآن در تفسیر سوره مبارکه انسان اظهار کرد: خداوند دو برنامه برای انسان الگویی مشخص می‌کند؛ یک برنامه جامع سازی و دیگری برنامه فرد سازی است.

امام‌ جمعه مشهد مقدس گفت: برنامه فرد سازی بشر در قرآن مشخص‌ شده است، انسان در خط عبودیت و بندگی پروردگار باید در هر دو برنامه هویتش ساخته شود، هم هویت اجتماعی جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند جامعه اسوه دینی باشد و هم در زندگی فردی خودش به‌عنوان عبد پروردگار تا نقطه کمال خدا گونگی ساخته شود.

وی افزود: در برنامه فرد سازی، خداوند بزرگ‌ترین خط راهبردی انسان‌ها در جهت بندگی پروردگار به‌عنوان یک عبد، خطاب به پیامبر خداوند می‌فرماید امر و فرمان به ذکر خداست.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ما باید در مقام فهم این راهبرد قرآنی خداوند در جهت فرد سازی، مفهوم و معنی و واقعیت ذکر برایمان مشخص شود، آیا همین بیان زبانی ذکر خداست.

وی تصریح کرد: در قرآن متوجه می‌شویم که خداوند از خود قرآن که برنامه قطعی و مدون آسمانی الهی برای انسان زیستی و زندگی الهی بندگان است تعبیر به ذکر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: واقعیت ذکر آنچه بر سر زبان جاری می‌شود نیست، اصل ذکر لفظ زبانی نیست، با تلفظ نام خدا، یاد خدا، توجه به خدا و توسل به خدا، واقعیت ذکری که در نهاد اندیشه و قلب ما وجود دارد بروز و ظهور نمی‌کند، این نماد ذکر است، اما اصل ذکر به یاد خدا بودن است.

وی با اشاره به اینکه آدمی متذکر به ذکر الله است که به یاد خدا باشد، گفت: یعنی در تمام موقعیت‌ها و اندیشه‌ها و باورها به یاد خدا باشد و در کانون فکر و مغز و ذهن او فقط خدا وجود داشته باشد و در برابر هر عمل به یاد خدا می‌افتد که آیا خداوند راضی است یا نه.

امام‌ جمعه مشهد تأکید کرد: اگر ما در این جهت از نظر ذکر الله و یاد خدا توانستیم خودمان را بسازیم، انسان ساخته‌ شده در بندگی خدا هستیم.

وی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امروز مصادف با فاجعه کشتار در اردوگاه «صبرا و شتیلا» و قتل‌عام فلسطینیان در این اردوگاه در لبنان است، گفت: بعدازاینکه صهیونیست‌ها فلسطین را اشغال کردند مردم این کشور به اردوگاه‌های اطراف پناهنده شدند که یکی از این اردوگاه‌ها صبرا و شتیلا در بیروت و در کشور لبنان بود، به دلیل وجود سازمان فتح در آنجا، آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در ظاهر زهر چشمی بود که می‌خواست از مردم منطقه بگیرد پس به‌عنوان اینکه سربازان فلسطینی مستقر در صبرا و شتیلا به اسرائیل حمله می‌کنند ‌به لبنان حمله کرده و تا بیروت پیش رفت و بخشی از این کشور را تصرف کرد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این توطئه آمریکا بود تا در برابر شکست از ایران از کشورهای منطقه زهرچشم بگیرد و ذلت خود را جبران کند و این کار را اسرائیلی‌ها با تحریک آمریکا انجام دادند سپس به این عنوان که باید سربازان "ساف" و سازمان فتح منطقه را ترک کنند و این‌ها با مصوبه سازمان بین‌الملل "صبرا و شتیلا" را تصرف کردند و عرفات با سربازانش منطقه را ترک کرد.

وی با اشاره به اینکه پس‌ازاین حمله فقط خانواده فلسطینی‌ها و اسرائیل و نیروهای چندملیتی در منطقه باقی ماندند، گفت: قرار بود اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها منطقه را ترک کنند، اما وقتی فلسطینی‌ها و نیروهای چندملیتی رفتند و منطقه را در دست اسرائیلی‌ها باقی گذاشتند، این‌ها در شهریور سال 61 این اردوگاه را موردحمله قرار دادند، اردوگاهی که نه سرباز در آن بود و نه اسلحه و فقط پیرمردها و زن‌ها و بچه‌ها آنجا زندگی می‌کردند که قرار بود آن‌ها هم به‌زودی بروند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اسرائیل به مدت 3 روز به این اردوگاه حمله کرد، اول فالانژهای لبنانی حمله کردند و دو روز پس‌ازآن نیروهای اسرائیلی هم آمدند و در مدت 3 روز 3 هزار نفر را قتل‌عام کردند.

وی تصریح کرد: کشتار فقط به‌وسیله بمباران و سلاح گرم نبود، این‌ها را شکنجه می‌دادند و می‌کشتند، عده‌ای را می‌سوزاندند و به زنان و دختران تجاوز می‌کردند، بچه‌ها را به دیوار می‌کوبیدند، همه این مسائل در رسانه‌های خارجی آن زمان منتشر شد و کتاب آن چاپ‌ شده است.

امام‌ جمعه مشهد با بیان اینکه تابلوی شفاف «صبرا و شتیلا» واقعیت درندگی آمریکا است، تأکید کرد: آمریکا چنین موجودی است، اینکه عده‌ای می‌گویند مذاکره کنیم، به آن‌طرف نگاه کنیم، مشکلاتمان را با آمریکا حل کنیم، آمریکا چنین موجودی است، آمریکا همان آمریکا است و هیچ فرقی نکرده است.

وی گفت: آن روز فالانژهای لبنانی عامل آمریکا بودند، امروز تکفیری‌ها و داعشی‌ها جلادهای آمریکا هستند.

علم‌الهدی تصریح کرد: آن روزی که نظامی‌های اسرائیلی با کمک فالانژهای لبنانی این جنایت را در صبرا و شتیلا انجام می‌دادند در فاصله 200 متری شارون و نظامیان صهیونیست‌ها به این شکنجه‌ها و کشتار و تجاوزها نظارت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دستور داده شد 3 شبانه‌روز کشتار را ادامه دهند تا هیچ‌کس از این اردوگاه زنده بیرون نیاید، گفت: بلدوزرها تمام اردوگاه را با خاک یکسان کردند، آمریکا این‌چنین موجودی است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: سلطه نظامی که برای آمریکا ممکن نیست اما شیطنت می‌کند، آن روزی که آمریکا 40 هزار مستشار نظامی و غیرنظامی داشت و پنجه‌های آمریکا در این کشور فرورفته بود، مردم در برابر نظام شاهنشاهی ایستادند و آمریکا و نیروهایش را از کشور بیرون انداختند، ما آن روز از آمریکا نترسیدم، امروز که آمریکا به ذلت افتاده از آمریکا بترسیم و مشکلمان را حل کنیم؟

امام‌ جمعه مشهد گفت: مشکل ما این است که آمریکا باید براندازی شود.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومتی که با محوریت ایران در منطقه تشکیل‌ شده تا امروز بر آمریکا پیروز شده، گفت: جبهه مقاومت برای جلوگیری از این جنایت‌ها و آدم‌کشی‌ها و بی‌بند و باری‌های آمریکا و نیروهای آمریکا نسبت به مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) می‌فرمود متمسک به امیرالمؤمنین(ع) متمسک به سیاست امیرالمؤمنین(ع) است، گفت: اگر متمسک به امیرالمؤمنین(ع) هستید پس چرا نق می‌زنید که عزیزان ما در سوریه جان می‌دهند، تو خودت که خانواده شهید نیستی، دیروز پدر شهید در کنار پیکر فرزندش گفت من هنوز 2 فرزند دیگر دارم که در این راه فدا کنم.

علم‌الهدی تصریح کرد: عزیز ما باکمال شهامت در مقابل نیروهای آمریکایی که امروز در قالب داعش و گروه‌های تکفیری وارد شده است تا پای جان برای حفظ ناموس و جان مسلمانان می‌ایستد بعد کسی باکمال وقاحت می‌گوید ما در باتلاق سوریه گیر کرده‌ایم.

وی افزود: ما گیر کرده‌ایم یا آمریکا که مزدورانش از بین می‌رود و فرار می‌کنند و امروز به جان مردم اروپا افتاده است، ما که باقدرت در مملکت خودمان با امنیت زندگی می‌کنیم و رزمندگان ما در ساحل دریای مدیترانه با دشمن می‌جنگند، گیر کرده‌ایم یا آمریکا؟

نماینده ولی‌فقیه در خرسان رضوی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم مدافعان حریم پیامبر(ص) هستند، زن مسلمانی که با شکنجه مورد تجاوز قرار می‌گیرد و کشته می‌شود توسط دشمنان این ناموس پیامبر و حرم پیامبر است، این‌ها مدافع حرم پیامبر (ص) و ضمناً مدافع حرم حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) هم هستند.

وی در پایان تأکید کرد: تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(ع)، تمسک به حکومت و سیاست امیرالمؤمنین(ع) است.

۰ نظر ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۴۴
رضا شیران خراسانی

هم‌زمان با دهه ولایت

روضه منوره حضرت رضا(ع) غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: روضه منوره حضرت رضا(ع) غبارروبی شد

هم‌زمان با دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر خم، روضه منوره رضوی طی آیینی باشکوه غبارروبی شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، صبح امروز مراسم غبارروبی روضه منور رضوی در فضایی سرشار از معنویت و با حضور حضرات آیات علم‌الهدی، رئیسی، امامی کاشانی، موسوی خلخالی، اشرفی شاهرودی، علما و استادان برجسته حوزه علمیه، جمعی از جانبازان و خانواده معزز شهدا و همچنین مدیران کشوری، استانی و آستان قدس رضوی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، هم‌زمان با طنین‌انداز شدن نوای ملکوتی کلام وحی با تلاوت آقایان اشرفی، شجاع و حسینی؛ قاریان بین‌المللی بارگاه منور رضوی، درهای ضریح منور حضرت رضا(ع) گشوده و نذورات آکنده از عشق و ارادت زائران بهشت خراسان، از ضریح مطهر خارج شد.

قرائت فرازهای زیارت امین‌الله توسط محمد عطاپور بخش بعدی این مراسم بود که با حضور حضرات آیات علم‌الهدی، رئیسی، امامی کاشانی، موسوی خلخالی و اشرفی شاهرودی برگزار شد.

در ادامه این مراسم نیز ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)؛ رضا قانع، ابوالفضل مشکینی، هادی الهی، احمد واعظی و سید جعفر ماه‌رخسار به مرثیه‌سرایی و مدیحه خوانی در وصف حضرت فاطمه زهرا(س)، سیدالشهدا(ع) و حضرت رضا(ع) پرداختند.

هم‌زمان با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت(ع) سنگ مضجع منور رضوی با گلاب ناب شست‌وشو داده شد.

در پایان این مراسم، غبار متبرک روضه منوره رضوی، توسط تولیت آستان قدس رضوی به حضار اهدا گردید.

۰ نظر ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۴۱
رضا شیران خراسانی

شهردار مشهد:

نخبگان، افسران آینده‌ساز کشور هستند

خبرگزاری فارس: نخبگان، افسران آینده‌ساز کشور هستند

شهردار مشهد بر لزوم ارتباط میان مسؤولان و نخبگان تأکید کرد و گفت: نخبگان به‌ویژه جوانان موفق در کنکور، افسران آینده‌ساز کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید صولت مرتضوی شنبه‌شب در همایش ثریا ویژه تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور در سالن اجتماعات تالار شهر، کمال را به معنای شکوفا شدن استعدادهای ذاتی انسان برشمرد و اظهار کرد: هدف خلقت انسان و بعثت انبیاء قطعاً به کمال رساندن انسان است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبران، آموزش همراه با ارائه مفاهیم و ارزش‌های دینی به انسان‌ها را محور فعالیت‌های خود قرار دادند، بیان کرد: در این راستا مقام معظم رهبری نیز تحصیل، تهذیب و ورزش را به‌عنوان توصیه‌های خود به جوانان مطرح کردند.

شهردار مشهد دیدگاه دین به علم را بسیار ویژه دانست و اضافه کرد: قطعاً کسی که دانسته‌هایی دارد با فردی که هیچ‌گونه اطلاعات و دانشی ندارد، در ادیان مختلف به‌ویژه اسلام فاصله بسیاری دارد.

مرتضوی افزود: برخورداری از اقتصاد پویا، صنعت کارآمد و ارتقای فرهنگ دینی تنها از طریق توجه به پایه‌های علمی امکان‌پذیر بوده و اهمیت این امر حتی در منویات مقام معظم رهبری که تأکید ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی بر اساس علم و دانش‌بنیانی آن داشته‌اند، پررنگ‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت دانش‌بنیان، پالایشگاه‌های فعال و افزایش ارزش‌افزوده محصولات نفتی نیز تنها از طریق تلفیق شدن این بخش با علم و دانش ایجاد می‌شود یادآور شد: با وجود اینکه خروج نخبگان از کشور می‌تواند فرصتی استراتژیک برای فعالان عرصه علم و دانش جامعه باشد اما به نظر می‌رسد بسیاری این امر را نقطه‌ضعف می‌دانند.

شهردار مشهد بر لزوم ارتباط میان مسؤولان و نخبگان تأکید کرد و گفت: نخبگان به‌ویژه جوانان موفق در کنکور، افسران آینده‌ساز کشور هستند.

مرتضوی توجه به دانش و بینش توسط نخبگان را از شیوه‌های مهم ارتقای فعالیت‌های علمی آن‌ها برشمرد و ادامه داد: دانش آموزان موفق در کنکور توانسته‌اند در رقابت سنگین علمی توفیق ورود به دانشگاه را کسب کنند بنابراین آن‌ها سرمایه قابل‌تقدیر کشور محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد از مهم‌ترین علل خروج نخبگان از کشور، بازار کار و ارزش‌گذاری نامطلوب است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

۰ نظر ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۹
رضا شیران خراسانی

نمایندگان مردم در خانه ملت یک فوریت طرح اصلاح برخی از قوانین تابعیت را تصویب کردند که به موجب آن، تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی تعیین تکلیف می‌شود.

 به‌منظور تعیین‌تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی؛ مجلس با یک فوریت طرح اصلاح برخی از قوانین تابعیت موافقت کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح برخی از قوانین تابعیت با 120 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت آن موافقت کردند.

شیران خراسانی: افراد حاصل از  ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی، نمی‌توانند از زندگی حداقلی و اشتغال برخوردار شوند

گفتنی است رضا شیران خراسانی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: در طول سال‌های گذشته تعداد زیادی از زنان ایرانی که اغلب از طبقه مستضعف و محروم بودند با مردان غیر ایرانی ازدواج شرعی کردند که حاصل این ازدواج جمعیت کثیری از فرزندانی است که مادر ایرانی و پدر غیرایرانی دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از تعداد این فرزندان مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود بین 800 هزار تا یک میلیون نفر را تشکیل بدهند که این افراد به دلیل نداشتن شناسنامه نمی‌توانند از یک زندگی حداقلی و همچنین اشتغال برخوردار شوند که این موضوع آسیب‌های جدی را برای آنها پدید آورده است.

تجری: اعطای تابعیت ایرانی به افراد حاصل از  ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی، بار مالی فراوان برای دولت دارد

گفتنی است فرهاد تجری در مخالفت با یک فوریت این طرح افزود: بحث تابعیت از ارکان مهم است که جزو مباحث ملی هر کشور به شمار می‌رود که اگر قرار باشد این طرح رأی آورد اخطار اصل 75 قانون اساسی بر آن وارد است چرا که بار مالی زیادی را برای دولت به همراه دارد.

وی یادآور شد: با این طرح فضایی را برای اعطای تابعیت به جماعت زیادی ایجاد خواهد شد در حالی که این موضوع، مباحث سیاسی و امنیتی دارد و در قالب این طرح نمی‌گنجد اگر هم قرار باشد این موضوع مطرح شود باید یاد دولت لایحه دهد یا به صورت عادی مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی دلیگانی: باید برای یک میلیون جوان که مادر ایرانی و پدر غیرایرانی دارند، فکری شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در موافقت با یک فوریت طرح مذکور گفت: این موضوع مطلبی است که به همه حوزه‌های انتخابیه باز می‌گردد و چندین دوره در مجلس مطرح شده اما به نتیجه نرسیده در حالی که باید برای یک میلیون نفر جوان که مادر ایرانی دارند فکری شود چرا که این افراد به نوعی سرگردان بوده و زندگی‌شان با مشکل مواجه شده است لذا باید نمایندگان به یک فوریت آن رأی دهند./

۰ نظر ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۱۰
رضا شیران خراسانی

نامه محبت آمیز هیات مدیره شبکه یاری کودکان کار به دکتر رضا شیران خراسانی به جهت ارائه طرح اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی و تصویب یک فوریتی آن منتشر شد.

تقدیر از اقدام انسان دوستانه آقای دکتر رضا شیران

 آقای دکتر شیران خراسانی

ارائه طرح اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی”به مجلس شورای اسلامی توسط جناب آقای دکتر رضا شیران خراسانی نماینده محترم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و تصویب یک فوریتی آن از طرف اکثر نمایندگان محترم مجلس، اقدامی هوشمندانه و ضروری بود که حدود یک میلیون کودک و نوجوان را از حقوق و وظایف خود برخوردار می سازد و مادران را مورد حمایت قانونی قرار می دهد، انجمن های عضو شبکه یاری کودکان کار، مراتب سپاس و امتنان خود را از این اقدام پر ثمر اعلام می دارند و امیدوارند طرح ها و لوایح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی از جمله لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و لایحه الحاقیه پروتکل کنوانسیون حقوق کودک در موضوع عدم مداخله کودکان در مخاصمات مسلحانه نیز با تلاش و پیگیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تصویب گردد.

         باسپاس فراوان

                   هیات مدیره شبکه یاری کودکان کار

۱ نظر ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۷
رضا شیران خراسانی

دکتر شیران خراسانی طی بازدید از پروژه های اردوهای جهادی سراسر کشور در منطقه سیس آباد و اسماعیل آباد و ... مشکلات مردم این مناطق حاشیه ای شهر مشهد را مورد بررسی نمود.

بازدید دکتر شیران خراسانی از منطقه اسماعیل آباد و سیس آباد

به گزارش دفتر ارتباطات مردمی دکتر شیران خراسانی در جریان این بازدید سه ساعته از این مناطق محروم و کم برخورد با مردم در مورد مشکلات آنها هم کلام شد.

در این بازدید که باهدف تشکر از اقدامات گروه های جهادی سراسر کشور در این مناطق ترتیب داده شد٬‌مشکلات اصلی و زیربنایی مردم حاشیه ی شهر مورد ارزیابی قرار گرفت.در ادامه نماینده مردم مشهد و کلات با حضور در منزل شهیدان سیدمجتبی و سیدمصطفی حسینی با این خانواده شهید دیدار کرد.

 

۰ نظر ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۵
رضا شیران خراسانی

عضو کمیسیون‌اجتماعی مجلس با انتقاد از پیشنهاد‌ دولت در‌ لایحه برنامه‌ ششم‌ توسعه جهت‌واگذاری پزشک‌قانونی به بخش‌خصوصی، گفت: به دلیل حساسیت این حوزه نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

 شیران خراسانی انتقاد از واگذاری پزشک‌قانونی به بخش‌خصوصی در لایحه برنامه ششمیک اظهارنظر اشتباه موجب سلب حیات متهم می‌شود

 

رضا شیران خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مصادیق تولی‌گری و تصدی‌گری، گفت: اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌ها در حوزه تصدی‌گری باید به مردم واگذار شود اما فعالیت‌های حوزه حاکمیتی نباید واگذار شود چراکه این کارها عمدتا با نظم عمومی و حوزه انسانی سر و کار دارد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش‌هایی مانند اورژانس نباید به بخش خصوصی واگذار شود چراکه بخش خصوصی به منافع، بیشتر از جان انسان‌ها فکر می‌کند.

وی با یادآوری پیشنهاد‌ دولت در‌ لایحه برنامه‌ ششم‌ توسعه جهت‌ واگذاری پزشک‌ قانونی به بخش‌خصوصی، گفت: به طور قطع در این موضوع باید بازنگری شده و مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واگذاری پزشک قانونی به بخش‌خصوصی به عملکرد این بخش خدشه وارد می‌کند، افزود: درمورد پزشک قانونی مساله این است که یک اظهارنظر اشتباه موجب سلب حیات متهم می‌شود بنابراین حوزه کاری با این حساسیت نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

شیران خراسانی با بین اینکه تولی‌گری باید در اختیار حاکمیت باشد، ادامه داد: نهادهای دیگری چون آتش‌نشانی و پلیس مرکزی هم نباید به بخش خصوصی واگذار شود چراکه دستگاه‌های مذکور مانند ارتش در کشور نباید توسط بخش خصوصی مدیریت شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصادیق واگذاری‌ها را مجلس می‌تواند تعیین کند، گفت: پذیرفتنی است که دولت نباید کارهای تصدی‌گری انجام دهد اما  به مصادیق آن باید توجه داشته باشد، در واقع مصادیقی که به نظم عمومی و مسائل انسانی و جان افراد بستگی دارد باید در حوزه حاکمیت باقی بماند./

۰ نظر ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۵
رضا شیران خراسانی

مبلغان حوزه‌های علمیه از شبکه‌های اجتماعی برای تحقق آرمان‌های اسلامی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: فضای مجازی جدی‌ترین عرصه تقابل گفتمان اسلام با نظریه‌های مفسدانه غربی است/ مبلغان حوزه‌های علمیه از شبکه‌های اجتماعی برای تحقق آرمان‌های اسلامی استفاده کنند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: فضای مجازی جدی‌ترین عرصه تقابل گفتمان اسلام با نظریه‌های مفسدانه غربی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید محمد حسینی‌زنجانی از مراجع عظام تقلید، در دیدار با جمعی از فعالین خبر، رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه مشهد که بعدازظهر امروز در محل بیت ایشان برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم فعالیت رسانه‌ای مؤمنانه و پرهیز از انتشار مطالب کذب و یا غیر ارزشی اظهار داشت: حوزه فضای مجازی جدی‌ترین و میدانی‌ترین عرصه تقابل گفتمان اسلام با نظریه‌های مفسدانه غربی است و ازاین‌رو، بسیار اهمیت دارد که با فعالیت‌هایی مؤمنانه، زمینه پاک‌سازی این میدان از اکاذیب و مطالب ضد ارزشی فراهم شود.

وی افزود: امروزه غرب با تکیه‌بر ابزار رسانه، اذهان عمومی مردم و جوانان جهان را در اختیار می‌گیرد، مفهوم موردنظر خود را به‌گونه‌ای باورپذیر به آن‌ها القا می‌کند و در انتها با استفاده از همین جوسازی‌ها، هر اقدام غیرانسانی و مفسدانه‌ای را که بخواهد، انجام می‌دهد و از فشار افکار عمومی و مجامع جهانی نیز خوفی ندارد؛ چراکه پیش‌تر به کمک رسانه‌ها و بنگاه‌های دروغ‌پراکنی خود، آن‌ها را خاموش کرده است.

حسینی‌زنجانی پس از بررسی گزارشات متعددی که جمعی از فعالین رسانه‌ای و فضای مجازی حوزوی ارائه دادند، با اعلام رضایت از پیشرفت‌های حاصل‌شده و تأکید بر تسریع روند توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه‌ها خاطرنشان کرد: فضای مجازی همچون دریایی که با سموم آلوده‌شده باشد، با حضور رسانه‌های منحرف و ضد ارزشی مسموم شده و این وظیفه حوزه‌های علمیه و مراکز تبلیغی است که با فعالیت رسانه‌ای خود، معارف اهل‌بیت(ع) را به‌صورت هایی جذاب، هدفمند و هماهنگ شده اشاعه بدهند.

وی در انتها تصریح کرد: مبلغان باید ابزارهای ارتباطی جدید همچون رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های مجازی را که حکم یک تیغ دو لبه دارند، در راستای تحقق آرمان‌های روشن و بلند اسلامی و اخلاقی استفاده کنند و دردها و رنج‌هایی را که بشر به‌واسطه فعالیت‌های ضد اخلاقی و غیردینی در این حوزه‌ها متحمل است، تسکین دهند.

انتهای پیام/3268/ن

۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۰
رضا شیران خراسانی

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد:

آماده میزبانی کامل در بازی فردا هستیم/ انتظارمان از تقابل با استقلال خوزستان، کسب 3 امتیاز است

خبرگزاری فارس: آماده میزبانی کامل در بازی فردا هستیم/ انتظارمان از تقابل با استقلال خوزستان، کسب 3 امتیاز است

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد با اشاره به اینکه در دیدار فردا بعد از مدت‌ها به‌ صورت 100 درصد از شرایط میزبانی برخوردار خواهیم بود، گفت: در بازی فردا با احترامی که برای حریف قائل هستیم انتظار برد را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا مهاجری عصر امروز در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پدیده مشهد و استقلال خوزستان که در هیأت فوتبال خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در دیدار فردا بعد از مدت‌ها به‌صورت 100 درصد از شرایط میزبانی برخوردار خواهیم بود چراکه بازی ما در خانه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در این بازی میزبان هستیم، امیدواریم بتوانیم هر سه امتیاز بازی را کسب کنیم، البته نگرانی‌هایی هم داریم اما به لحاظ کیفیت پاس‌کاری درون زمین و ایجاد موقعیت بر روی دروازه حریفان تاکنون عملکرد خوبی داشته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد با اشاره به بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، عنوان کرد: در بحث تیم ملی وقتی یک ماه لیگ تعطیل می‌شود طبیعی است که انتظار داریم تیم ملی نتیجه‌گیری خوبی کسب کند، طبق مشاهدات نتیجه خوبی در این دو بازی تیم ملی کسب کرد و اگر باهوش‌تر هم بودیم می‌توانستیم چین را هم ببریم، اما امیدواریم تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود کند.

مهاجری با اشاره به اینکه وقفه تعطیلات ایجادشده در بین بازی‌های لیگ برتر صدمه به بازیکنان وارد می‌کند، تأکید کرد: آماده نگه‌داشتن شرایط بدنی بازیکنان همیشه موردتوجه قرار دارد، حتی به لحاظ اقتصادی هم برای باشگاه‌ها به‌صرفه نیست، به‌عنوان‌مثال در تعطیلات رخ‌داده تیم فوتبال سپاهان اصفهان برای برگزاری دیدار دوستانه با ما به مشهد سفر کرد و 50 درصد هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کردیم.

وی در خصوص وضعیت مصدومان و محرومان تیمش عنوان کرد: کفشگری و فرامرزی در بازی فردا حضور ندارند و همچنین وضعیت فریبرز گرامی امروز مشخص می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پدیده با اشاره به تقابل تیمش و استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: شناخت خوبی نسبت به نقاط ضعف و قوت تیم استقلال خوزستان داریم اما در بازی فردا با احترامی که برای حریف قائل هستیم انتظار برد راداریم.

مهاجری خواستار حمایت هواداران از تیمش در بازی پیش رو شد و ادامه داد: هواداران با حمایت پدیده به نتیجه‌گیری تیم شهرشان کمک می‌کنند، ازاین‌رو باشگاه تعدادی اتوبوس برای هواداران در نظر گرفته است.

گفتنی است؛ دیدار تیم‌های پدیده مشهد و استقلال خوزستان در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از هفته پنجم، فردا ساعت 18:15 در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) برگزار می‌شود.

۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۱۶
رضا شیران خراسانی

آیت‌الله علم‌الهدی:

در مسئله FATF حیثیت مردم و اصل نظام در خطر است/ نماینده‌ای که می‌گوید من از FATF سر در‌نمی‌آورم خائن است

خبرگزاری فارس: در مسئله FATF حیثیت مردم و اصل نظام در خطر است/ نماینده‌ای که می‌گوید من از FATF سر در‌نمی‌آورم خائن است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در مسئله FATF حیثیت مردم و اصل هستی نظام در خطر است، گفت: نماینده‌ای که می‌گوید من از FATF سر در‌نمی‌آورم، فعل حرام انجام داده و خائن به مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار نمایندگان مجمع استان که صبح امروز در دفتر ایشان برگزار شد، گفت: گاهی مسئولیت فقط با یک امضای خودکار ارائه می‌شود، اما شما مسئولینی هستید که با اعتماد صدها هزار نفر از مردم به مسئولیت رسیدید و این ارزشمند و نیرومند است که مقامی را درک کردید که مهر چندصد هزاری مردم پای آن است.

وی با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به استاندار آذربایجان گفت: ایشان در ابتدای نامه خود به بخشدار آذربایجان نوشتند؛ کاری که تو انجام می‌دهی، شغل کاسبی و تأمین معیشت نیست، بلکه امانتی است از مردم که به گردن توست و باید برحسب آن درست اجرا شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این جمله حضرت علی(ع) باید ناظر به هر کارگزاری باشد، تصریح کرد: ایشان بهترین حاکم و بهترین الگوی مدیریتی هستند و مسئولیت نمایندگی مجلس امانتی بر عهده شماست و برخورد با امانت باید اینگونه باشد.

علم‌الهدی، امانتدار بودن مجلس را از همه موقعیت‌ها و مسئولیت‌های نظام خطرناک‌تر دانست و خاطرنشان کرد: جریان‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، اگر از مجلس شروع شود، با پیگیری و نظارت انجام شود، مشکل حل می‌شود و یا اگر از مجلس به دستگاه‌های اجرایی برسد، باز هم با قدرت حل می‌شود، اما اگر از قوه قضائیه شروع شود، آنگونه که مجلس مسائل را حل و فصل می‌کند، انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس جای قانونگذاری است، گفت: نمایندگی مجلس، اعتماد مردم را پشتوانه خود دارد و باید از ضامن اجرایی بودن آن، حداکثر بهره‌برداری را انجام دهند و اگر آخر مسائل و قضایا مورد توجه قرار نگیرد، مردم را ملعبه استکبار سلطه خود قرار می‌دهند و تمام آخرت را تباه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات، اول دامن نمایندگان را می‌گیرد و بعد بر سرنوشت مردم اثر می‌گذارد، افزود: شما در مرکز قدرت هستید و اگر اشتباهی انجام دهید، ابتدا آبرو و حیثیت خود را برده‌اید و سپس سرنوشت مردم را تغییر داده‌اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید بر آخر مسائل، حساس و دغدغه‌مند باشیم، تصریح کرد: باید در مقابل جریان‌ها و مسائلی که همه چیز کشور را بر باد می‌دهند، مقتدرانه بایستید که اگر اینگونه نشود، عبد و برده و ذلیل استکبار جهانی می‌شوید.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مسئله FATF مسئله کوچکی نیست، گفت: این مسئله، مسئله‌ای نیست که فقط به آمار و گزارش بسنده کنیم و بر سر مردم شیره بمالیم، چرا که مردم بصیر هستند، بلکه باید عمق مسائل را بررسی کنید، چرا که اسناد را به عموم مردم نمی‌دهند، اما شما کسانی هستید که می‌توانید مطالبه کنید.

وی با اشاره به قراردادهای نفتی، خاطرنشان کرد: زمانی در کشور قدرت ملی نفت برای بیرون کردن انگلیسی‌ها انجام شد و در پی آن خون صدها و هزاران نفر از مردم ریخته شد، اما اکنون با قراردادهای نفتی، مالکیت نفت‌های خود را به آنها سپرده‌ایم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شما ناظر به قضیه هستید و مردم به شما اعتماد کرده‌اند، گفت:‌ در مسئله برجام، رهبری 15 اشکال وارد کرده‌اند که هنوز 11 تا از آن حل نشده باقی مانده است.

علم‌الهدی تصریح کرد: اگر با مسئله FATF دچار خودتحریمی شویم، موکلین شما در آینده حتماً از شما خواهند پرسید که چرا فقط نگاه کردید و کاری انجام ندادید.

وی بررسی نکردن برجام را در مجلس گذشته، لکه سیاه دانست و گفت: اینکه برجام در مجلس گذشته بدون بررسی تصویب شد، لکه سیاه است و ممکن است این قراردادهای FATF و نفتی هم برای مجلس دهم لکه سیاه باقی بماند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنها وقتی محدودیت‌های هشت ساله و 10 ساله در برجام قائل شده‌اند، به این معنی است که فکر می‌کنند در 10 سال آینده اصلاً انقلاب و نظامی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه نمایندگان منتخب مردم در انتخابات سالم هستند، تصریح کرد: مردم مطمئن هستند که هر اتفاقی در نظام بیفتد، نماینده دارند و نماینده از آنها دفاع می‌کند و مظهر اعتماد مردم شما هستید و نباید این تشکیلات محل لابی‌گری شود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در مسئله FATF حیثیت مردم و اصل هستی نظام در ملعبه و خطر است، خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که می‌گوید من از FATF سر در نمی‌آورم، فعل حرام انجام داده و خائن به مردم است و با خیانت خود، سرنوشت مردم را به بازی گرفته است و سر درنمی‌آورم، جواب صدها هزار موکل نیست.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان خراسان رضوی، مجمع سنگین از لحاظ کمی و کیفیتی است، خاطرنشان کرد: این مجمع، هم از نظر کمی که 18 نفر و هم از لحاظ کیفی که متخصصان عضو هستند، مجمع سنگینی است و امیدواریم که با ایستادگی و مقاومت دسته‌جمعی شما، از انحرافات، منشأ خیرات باشد و در تاریخ به عنوان حرکتی ماندگار باقی بماند.

۰ نظر ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۱۴
رضا شیران خراسانی

به منظور افزایش تعاملات بین سایر کلانشهرهای کشورمان و افزایش اطلاع رسانی پروژه های بزرگ  تمام کلانشهرهای ایران ،به اتفاق مدیران سایتهای شهری مختلف تصمیم گرفتیم بصورت دوره ای هر هفته گزارشی از پروژه های یک کلانشهر را بصورت هم زمان در تمام سایتهای شهری منعکس نمائیم .

لذا مقرر شد در مرحله اول صرفاً به معرفی پروژه های عمرانی  بپردازیم و در دور بعدی به  موضوعات مختلف فضای سبز ، پروژه های تاریخی فرهنگی ، سرمایه گذاری، ورزشی ،درمانی و …. خواهیم پرداخت

در این مرحله  بعد از تبریز، اصفهان و شیراز قرعه به نام مشهد خورد  تا با ارائه گزارشی از پروژه های عمرانی سال ۹۵ کلانشهر مشهد ، این برنامه ارزشمند را ادامه دهیم  در زیر توجه شما را به ملاحظه مختصری از پروژه های عمرانی سال ۹۵ کلانشهر مشهد جلب مینمایم :

باتوجه به تکمیل و ساخت رینگ های بزرگراهی و ساخت تقاطع های غیر همسطح در سالهای گذشته در مشهد، درحال حاضر شهرداری مشهد سعی بر تکمیل زیرساخت های حمل و نقل درون شهری و بازسازی بافت های فرسوده و زیباسازی شهر مشهد دارد.

به علت حجم انبوهی از پروژه های شهرداری مشهد در سال جاری، سعی بر این شد که فقط به پروژه های شاخص اعم از مشارکتی و سرمایه گذاری شهرداری مشهد اشاره شود و مختصر توضیحی ارائه گردد.

 

- پروژه کمربندی جنوبی کلانشهر مشهد


پروژه کمربندی جنوبی را می توان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عمرانی در شهر توصیف کرد.
پروژه کمربندی 27 کیلومتری جنوبی مشهد از تقاطع غیرهمسطح نمایشگاه بزرگراه وکیل آباد شروع و تا ابتدای اتوبان شهید شوشتری (مشهد-باغچه) ادامه پیدا میکند که فاز نخست آن از حدفاصل بولوار شهید برونسی تا طالقانی به طول 11 کیلومتر در دست احداث است. 

در این پروژه 11 تا تقاطع غیر همسطح و 5 پل درنظر گرفته شده که با توجه به پیشرفت پروژه و تغییر نیاز امکان تغییر این تعداد هست.


 

- خطوط 2 و 3 مترو مشهد

خط 2 :

احداث تونل خط 2 و سازه ایستگاه ها در این خط به اتمام رسیده ، درحال حاضر از مسیر شمالی این خط 5 کیلومتر ریل گذاری در حال انجام است. فاز اول این خط به طول 7 کیلومتر با شش ایستگاه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ادامه این خط در سال 96 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

۳ رام قطار شامل ۱۵ واگن از ناوگان خط دو قطارشهری مشهد وارد دپوی این خط شد و بعد از اتمام کار ساخت فاز اول این خط، به کارگیری خواهند شد.

 

خط 3 :

حفاری تونل خط 3 قطارشهری مشهد به طول 28 کیلومتر ، در دو جبهه از میدان فردوسی، توسط دو دستگاه تی بی ام خط 2 آغاز شده است و تاکنون حدود 500 متر حفاری انجام شده است.


(تصاویر زیر مربوط به مرحله مونتاژ دستگاه TBM در شفت مرکزی خط 3 می باشد)


 

-طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع)

 از دیگر پروژه های عمرانی بزرگ مشهد می توان به بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده اشاره نمود:

طرح بهسازی و نوسازی مرکز شهر مشهد یک طرح بزرگ ملی می باشد که مناطق اطراف حرم مطهر حضرت رضا را در بر می گیرد و با وسعت 366 هکتار یکی از قدیمی ترین محلات شهر مشهد است که در قالب بیش از 360 پروژه طراحی شده است که از این تعداد 140 پروژه در حال اجرا و 180 پروژه آماده سرمایه گذاری و مابقی به بهره برداری رسیده است.

بر اساس این طرح مصوب قرار است خیابان های موجود منتهی به حرم مطهر تعریض و علاوه بر آنها تعداد چهار خیابان دیگر به شرح ذیل به سمت حرم مطهر بازگشایی گردند.
- شارستان چهار باغ در حدفاصل چهارراه خسروی و حرم مطهر به طول تقریبی 600 متر در قطاع 1
- شارستان رضوان در حدفاصل راه آهن و حرم مطهر به طول تقریبی 1500 متر در قطاع 2
- بلوار امیرالمومنین(ع)  در حد فاصل تقاطع بلوار وحدت و امت و حرم مطهر به طول تقریبی 900 متر در قطاع 3
- شارستان عیدگاه در حدفاصل میدان 17 شهریور و حرم مطهر به طول تقریبی 800 متر در قطاع 4


شارستان رضوی به عنوان محور ارتباطی کلیه خیابانهای منتهی به حرم و بصورت حلقه ای گرداگرد حرم مطهر
لذا 4 خیابان موجود به 8 خیابان افزایش یافته و یک بلوار نیز به صورت حلقه ای گرداگرد حرم مطهر و با فاصله ای مناسب از حرم، این 8 خیابان را از محور میانی آنها به یکدیگر متصل ساخته و امکان ارتباط مستقیم آنها را از مسیری به غیرازمسیرموجود زیرگذر حرم برقرار می کند. حاشیه خیابان های اصلی عمدتا برای اجرای پروژه های تجاری و اقامتی با تراکم بالا در نظر گرفته شده است.

 

 

 

- طرح و ساخت خیابان دو طبقه شهید شوشتری در قطاع یک (E.P.C)

 

نخستین خیابان دو سطحی شرق کشور در شارستان چهار باغ در حال احداث است. این خیابان دو سطحی به طول 300 متر از خیابان شهید رجایی به سمت حرم تا تقاطع شارستان در حال اجراست. این پروژه به‏ منظور بهبود در رفت‌ و آمد زائران و مجاوران به حرم رضوی و ایجاد دسترسی آسان به بازارهای محدوده حرم با 10متر خاکبرداری، فضای شهری پیوسته پویا و کارآمدی را در زیر تراز همکف خیابان ایجاد خواهد کرد. این خیابان در سطح زمین به‏ صورت سواره‌رو در می‌آید و در طبقه پایین‏تر، پیاده‌رو ایجاد می‌شود که علاوه بر طراحی خاص و منحصر به ‏فردش(هماهنگی کامل با فضای معنوی حریم رضوی)، برای زائران حرم رضوی امکانات خاصی از قبیل استراحت‌گاه و مراکز خرید خواهد داشت

 

 


 

- مجتمع تجاری اقامتی شارستان

 مجتمع شارستان در خیابان طبرسی، تقاطع شارستان و هم جوار با بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در حال احداث است و در زمینی به وسعت 4800 متـر مـربـع بـا زیربنای تقریبی 50/000 متـرمربـع در 15 طبقـه، مشتمل بـر 258 واحـد تجـاری (طبقات زیر همکف تا سوم) ، 245 واحـد اقـامتی (طبقات چهـارم الی دهـم) و 225 بـاب پـارکینـگ (طبقـات منفی 2 تا منفی 4) می باشد.

 

 

- تونل مشترک انرژی

 این تونل با انتقال منابع انرژی از این کانال و رفع مشکلات ترافیکی بر اثر حفاری‌های متعدد و بعضا نابجا در معابر شهری و امکان حفاظت فیزیکی تاسیسات از صدمات احتمالی و هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

احداث ۱۷۰ کیلومتر شبکه تونل انرِژی تا سال ۱۴۱۰ برای شهر مشهد پیش بینی شده است.

هم اکنون حدود ۱۲ کیلومتر تونل انرژی، در قالب سه پروِژه جداگانه و در سه منطقه مشهد اجرا شده و یا در حال احداث است.

تونل انرژی منطقه ثامن

تاکنون یک هزار و ۲۰۰ متر از پروژه تونل تاسیاست انرژی در بولوار امیرالمومنین منطقه ثامن به بهره برداری رسیده است.

مرحله دوم تونل مشترک انرژی در مسیری به طول ۸۰۰متر در دولاین شارستان رضوی حدفاصل خیابان طبرسی تا میدان امیرالمومنین اجرا می‌گردد.

- اجرای خیابان شعاعی و تونل مشترک انرژی در قطاع یک و چهار

 

 

- اجرای پارکینگ طبقاتی ره باغ نعیم


- بازگشایی مسیر شارستان واجرای تونل مشترک انرژی از خیابان نواب صفوی تا میدان امیرالمؤمنین

تونل تاسیسات شهری از جنس فایبر گلاس (GRP ) در ایران تاکنون ۱۲۰۰ متر تونل در اقطار ۲۸۰۰ الی ۳۰۰۰ میلی متر را در بلوار امیرالمومنین (ع) شهر مقدس مشهد اجرا گردیده است .

تونل انرژی مجموعه سپاد تا بوعلی

محل اجرای دو تونل انرِِژی دیگر که عملیات آن در مشهد اتمام یافته است شامل ‘مجموعه سپاد تا میدان بوعلی’ به طول چهار کیلومتر و همچنین از ‘بلوار عباسپور تا بلوار ۲۲ بهمن’ این شهر به طول ۳٫۶کیلومتر می باشد.

تونل انرژی احمد آباد تا سجاد

تونل انرژی ‘احمد آباد تا سجاد’ مشهد تا پایان سال ۹۴ پایان می یابد،این تونل به طول چهار کیلومتر فاصله پست برق طالقانی تا پست برق سجاد مشهد را در بر می گیرد.

میدان شهدا

امتداد زیرگذرهای غربی و شرقی میدان شهدا ، همچنین خیابان صاحب الزمان (عج) از جمله مکان‌هایی است که تونل تاسیساتی در آن احداث شده‌است. طول تونل مشترک انرژی در این طرح ۳ کیلومتر در ابعاد ۸/۳ در ۸/۳ متر است.

 

پروژه بزگ میدان شهدا


طرح بزرگ و فراملی میدان شهدا مشهد مقدس با رویکرد ایجاد نماد مدرن شهری و پدید آوردن جاذبه های گردشگری در منطقه ای با ظرفیت های بی بدیل و آینده روشن اقتصادی در جوار مضجع شریف امام مهربانی واقع شده است.
وجود تالار شهر، مراکز بزرگ خرید، دفاتر اداری، فضاهای نمایشگاهی و مجموعه های اقامتی جهت زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی؛ هویت شهری ماندگار را، برای پروژه بزرگ میدان شهدا ایجاد نموده است.

احیاء بافت فرسوده و ایجاد بناهای جدید با معماری نوین، روان سازی و کاهش بار ترافیک اطراف میدان، توسعه و سازماندهی فضاهای باز شهری و احداث ایستگاههای قطار شهری (مترو) از جمله اهداف طرح بزرگ میدان شهدا به شمار می آید.


 


ساختمان توسعه شهرداری، پایانه اتوبوس، پارکینگ ربیع، بازگشایی خیابان صاحب‌الزمان(عج) به خیابان دانشگاه، مسجد حوض لقمان، شبکه حرکت همسطح جنوب، زیرگذر و شبکه حرکت شرق ، زیرگذر و شبکه حرکت غرب، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، ‌آماده‌سازی بخشی از میدان ، پایانه اتوبوس صبا، پارکینگ صبا، مدرسه علمیه آیت‌الله قائنی، مسجد یزدی آبادی، پارکینگ عمومی توحید و تالار شهر از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این طرح است.

 

 

پروژه های تعریف شده در عرصه میدان:

* پروژه ساختمان بزرگ تالار شهر مشهد

 

* عرصه میدان


برای حضور مردم ۲۰ هزار مترمربع در تراز کف و ۱۷ هزار مترمربع در تراز زیرزمین محدوده مخصوص که نسبت به گذشته توسعه چمشگیری داشته، فضا در نظر گرفته شده است.
آنچه که در خود عرصه میدان شهدا قابل توجه است، نخستین پلازای دو طبقه جهان و تنها میدان مدنی کشور که مختص حرکت پیاده و تجمع مردم است، در حال آماده شدن است.

 

* ساختمان توسعه شهرداری مشهد

 

 

* ساختمان توس

ساختمان توس ازجمله  ساختمان های چهار گانه داخل میدان و اولین ساختمانی است که بهره برداری آن آغاز شده است. مکان این ساختمان در حاشیه شمال غربی میدان و در مقابل ساختمان تجاری – اداری جنت در زمینی به مساحت 3200متر مربع قرار دارد .این ساختمان با زیر بنای کل 13300 متر مربع در چهار طبقه اجرا شده است.طبقات اول و همکف و زیر زمین اول با کاربری تجاری و طبقه دوم به کاربری اداری اختصاص دارد.

این ساختمان همانند سایر ساختمان های داخل میدان ، از یک طرف با فضای رو و زیر عرصه میدان شهدا و از سوی دیگر به وسیله پل های عابر پیاده و تونل زیر گذر با ساختمان های خارج میدان در ارتباط است.

 

* ساختمان شمس

ساختمان تجاری – اداری شمس در داخل محدوده مرکزی میدان شهدا و در جنوب غربی عرصه یکی از ساختمان هایی است که بدنه جانبی فضای میدان را تعریف می کند.این ساختمان در مجاورت ساختمان قدیمی شهرداری و در زمینی به مساحت 3140متر مربع در 4سطح با زیر بنای 10710  ساخته شده که مجموع سطوح همکف و زیر زمین به صورت مستقیم با عرصه میدان شهدا در ارتباط می باشد و در آینده با استفاده از پل هوایی و تونل زیر گذر پیاده بخشی از مفصل ارتباطی میدان و بافت شهری منطقه صاحب الزمان (عج) می باشد.

 

* ساختمان مینو: درحال ساخت می باشد.

* ساختمان هدایت: درحال گودبرداری و اقدامات اولیه عمرانی می باشد.


(در تصویر ساختمان های ساخته شده در طرح پروژه میدان شهدا را ملاحظه می کنید.)

 

* ساختمان میلاد

این ساختمان در مجاورت پارکینگ طبقاتی توحید و مدرسه علمیه آیت الله فاضل قائنی و در ابتدای خیابان توحید در زمینی به مساحت 2600متر مربع واقع شده است.این ساختمان  نیز مانند  ساختمان جنت دارای کاربری های اداری با 2600 متر مربع ، تجاری با 8100متر مربع و پارکینگ با 2900متر مربع زیربنا در5 سطح می باشد.میلاد از طریق پل هوایی و تونل زیرگذر پیاده به شمس متصل بوده و مفصل ارتباطی بافت شهری و پروژه های خیابان صاحب الزمان(عج) و عرصه میدان است. این پروژه در حال بهره برداری می باشد.

 

 

- پایانه و پارکینگ صبا


 

- پایانه و پارکینگ شهید هاشمی نژاد

 

- بهره برداری از 200 اتوبوس بنز 457 تازه خریداری شده

 

- نوسازی 2000 تاکسی فرسوده درسال جدید

 

- پروژه عظیم مجد:

طرح عظیم مجد مشهد با مساحتی بالغ بر 8.6 هکتار و زیر بنای بالغ بر 400 هزار متر مربع یکی از بزرگترین طرح های بازسازی بافتهای فرسوده شهری در سطح کشور می باشد . این طرح در فاصله سه کیلومتری از حرم مطهر امام رضا (ع) و در بلوار شهید قرنی حدفاصل چهار راه ابوطالب و چهار راه شهیدمطهری (چهارراه میدان بار) واقع شده است . در این پروژه 36 برج 7 تا 27 طبقه وجود دارد. 

 

 

 


- برج های دو قلوی ۵۲ و ۴۸ طبقه مهر و ماه:

پروژه بزرگ مهر و ماه در زمینی به مساحت عرصه 42 هزارمترمربع و با زیربنایی بالغ بر 390 هزارمتر مربع در حاشیه بزرگراه وکیل آباد در غرب مشهد با مشارکت شهرداری مشهداجرا خواهد شد.

 

پروژه شاخص برج های دوگانه "مهر و ماه" به عنوان بزرگترین و بلندمرتبه ترین پروژه چند عملکردی شرق کشور شامل مسکونی، تجاری فروشگاهی و دفتری، هتل 5 ستاره بین المللی و توقف گاه می باشد که با فرهنگی و اجتماعی (سینما، تالارهای همایش و مراسم، رستوران ها و کافی شاپ ها و ...) و نیز فضاهای خدماتی و تاسیساتی با رویکرد گردشری پشتیبانی می شود. 

برج مهر با 48 طبقه کاربری اداری اقامتی و برج ماه با 52 طبقه کاربری مسکونی خواهد داشت.

این پروژه در مرحله جذب سرمایه گذار می باشد.

 

 - پروژه دوربرگردان‌های غیرهمسطح شاهد:

بر اساس این طرح برای تقاطع شاهد و بزرگراه آزادی احداث یک پل روگذر از این بولوار به خیابان خادم‌الشریعه و دو دوربرگردان غیرهمسطح است.

 

- توسعه خط یک و احداث خط 3 BRT در مشهد

خط یک BRT مشهد حدود 12.5 کیلومتر و خط سه حدود 25 کیلومتر طول دارد که شمال غرب مشهد را به جنوب شرق طی میکند و درحال حاضر حدود 100 دستگاه اتوبوس اسکانیا سه محوره درنظر گرفته شده است.

 

- مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی فردوسی 2 (زیتون)

 

کاربری مجتمع تجاری فردوسی2 : تجاری – پارکینگ طبقاتی

مساحت عرصه : 7500 متر مربع

زیربنای کل : 82500 مترمربع

تعداد طبقات کل : 11 طبقه

زیربنای تجاری:30000 متر مربع در4 طبقه( 1-، همکف 1، همکف 2، 1+)دارای 856 واحد تجاری با متراژهای متنوع

زیربنای پارکینگ طبقاتی بازار فردوسی2 : 52500 منرمربع در 7 طبقه ( 2+ الی 8+ ) دارای 1300 جای پارک

 


 

- پارکینگ طبقاتی عمومی امام رضا (ع)

این پروژه در زمینی به متراژ حدود پنج هزار متر مربع واقع در محوطه بیمارستان امام رضا (علیه السلام) حاشیه خیابان ابن سینا، حدفاصل تالار ابن سینا و بخش سوختگی بیمارستان، پروژه پارکینگ طبقاتی عمومی امام رضا علیه السلام را به مساحت زیربنای تقریبی 40.000 مترمربع اجرا نماید.
با اجرای این پروزه علاوه بر رفع معضل ترافیکی در این منطقه، اسکان همراهان بیماران نیزکه بافت میدان را ناخوشایند کرده است تا حدودی ساماندهی می شود.
در این پارکینگ سالن هایی جهت اسکان همراهان بیماران که اغلب در میدان امام رضا(ع) سکنی می گزینند، در نظر گرفته شده است.

ظرفیت این پارکینگ حدود 1500 دستگاه خودرو می باشد.

 

 

- استفاده از موتور برقی برای حمل بار به منظور کاهش آلودگی هوای مشهد

 

-  احداث پارکینگ زیر سطحی طبقاتی در خیابان همت:

پارکینگ زیرسطحی به صورت مشارکتی در خیابان همت در دست احداث قرار دارد که در 3 طبقه اجرایی خواهد شد. با احداث این پارکینگ مشکل کمبود فضای پارک در خیابان بهار و اطراف میدان امام رضا(ع) مرتفع خواهد گردید.

(تصویر زیر مربوط به پارکینگ زیرسطحی پروژه مجد می باشد)

 - احداث مجتمع ایستگاهی خط دو مترو (ایستگاه کوهسنگی)

مساحت عرصه ۲۹۲۴             زیربنا ۳۵۸۰۵                 تعدادطبقات ۱۹ طبقه
 

- ادامه نهضت پیاده رو سازی و یکسان سازی معابر و مبلمان شهری :

 

 

 

 

استفاده از سنگ مرمر و گرانیت در معابر و پیاده روهای شهر

 

 

 

 

 

 

- بهسازی و نورپردازی دریاچه پارک ملت

 

- احداث بوستان توحید  در میدان شهدا

 

- بوستان بهار

بوستان بزرگ بهار در شمال شهر مقدس مشهد به‏ وسعت ۸۲هکتار در حال احداث است. این بوستان اولین تجربه برنامه ‏ریزی و طراحی پارک‏های موضوعی در ایران می باشد.

 

 

- اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور

این بوستان 8 هکتار مساحت دارد که برای احداث آن 28 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
در این بوستان 58 نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف ایران به صورت مینیاتور شده در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد که در فاز اول آن 9 المان آن به بهره‌برداری رسید.
المان‌های تحت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون رونمایی شد.

 

- تکمیل آرامستان بهشت رضوان

- احداث پروژه بزرگ زائر شهر

- احداث 6 زائرسرای ارزان قیمت استانهای مختلف با مشارکت شهرداری مشهد

- افتتاح ایستگاه بوستان ریحانه از مسیر توسعه خط یک قطارشهری

- احداث باغ پرندگان و خزندگان در پارک جنگلی وکیل آباد

- بهسازی آسفالت بیش از 1.5 میلیون مترمربع از معابر شهر

- بهره‌برداری از نخستین توقفگاه ناوگان حمل و نقل بار درون شهری


- طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه

- طرح نوسازی بافت فرسودی سعدی

- پروژه انتقال کارخانه کوکاکولا
۰ نظر ۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۴
رضا شیران خراسانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر ۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۹
رضا شیران خراسانی