رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

نظر دکتر شیران درباره قیمت ارز

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ق.ظ

حکم دادگاه لاهه در ارزش گذاری اقتصاد کشور تاثیرگذار است / منطق اقتصادی در افزایش قیمت دلار وجود نداشت

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: حکم امروز دادگاه لاهه قطعا در ارزش گذاری مسائل اقتصادی کشور تاثیرگذاراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رضا شیران خراسانی،نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار مشهد فوری اظهارداشت: از ابتدا مشخص بود در بحث بازار ارز که هیچ منطقی بر افزایش دلار آن هم در این حجم وجود ندارد چرا که در ۵ماه اول امسال هم نسبت به سال مشابه بیشتر نفت فروختیم و هم گران تر فروختیم بنابراین درآمدهای ارزی کشور در شرایط بسیار خوبی است.

وی افزود: قطعا منطق اقتصادی در افزایش قیمت دلار همراه نبوده بلکه فضاهای تبلیغاتی، روانی و فعالیت سایت های غیر مجاز که ایجاد شده در این روند تاثیر داشته است و قطعا به همین سرعت نیز به ثبات در بازار و قیمت تعادل منطقی دلار می رسیم.

شیران خراسانی تصریح کرد:مجلس در حال بررسی لایحه کالای قاچاق و ارز است که مواد و تبصره های مختلفی دارد و مجموع این مواد تصویب شود و سپس در شورای نگهبان تایید شود تا تبدیل به قانون و اجرا شود. نمی شود نسبت به یک مواد اظهارنظر کرد موادهای متعددی دارد این لایحه که بخش عمده ان باقی مانده و مجلس وکمیسیون مربوطه باید کار کارشناسی بیشتری نسبت به این موضوع انجام دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید تمامی مواد در قانون تصویب شود و شورای نگهبان تایید کند تا سرانجام بتوانیم به جمع بندی نهایی و اجرا برسیم. در حال حاضر ماده ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها قابل اجرا نیست و ممکن است در لوایح بعدی نیز تخصیص هایی به جهت دسترسی مردم به ارز لحاظ شود.

وی افزود:لایحه کالای قاچاق و ارز مواد مختلفی دارد و یکی از مواد آن ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها است که در صورت تصویب کل لایحه قابل اجرا نخواهد بود.

شیران خراسانی در خصوص حکم امروز دادگاه لاهه و تاثیر آن بر قیمت ارز اظهارداشت: حکم دادگاه لاهه صلاحیت خود را پذیرفت که بالاترین مسئله برای ما بود چرا که آمریکا اعتقاد داشت دادگاه لاهه در این موضوع صلاحیت ندارد و پیمان مودتی که بسته شده بود را به رسمیت شناخت و اعلام کرد که آمریکا نسبت به این پیمان مودت تخلف کرده است.

وی عنوان کرد: در حکم دادگاه لاهه مواردی معین شده و آمریکا طبق تعهداتش نباید مانعی برای صادرات آزاد دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی و قطعات و تجهیزات یدکی هواپیماهای مسافرتی از جمله تعمیرات و گارانتی و بازرسی لازم برای ایمنی هوانوردی در صدور مجوز مبادلات مالی و انتقال پول مرتبط با اقلام فوق‌الذکر ایجاد کند و باید تحریم در این حوزه ها را بردارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بین الملل این موضوع می تواند به ثبات ایران و به حق بودن ایران را برای سایر کشورها روشن کند و قطعا در ارزش گذاری مسائل اقتصادی کشور نیز تاثیرگذاراست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی