رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

آیت‌الله علم‌الهدی:

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام چهره جدیدی از قدرت جمهوری اسلامی به دشمن نشان داد

خبرگزاری فارس: اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام چهره جدیدی از قدرت جمهوری اسلامی به دشمن نشان داد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، اجلاسیه اعتاب جهان اسلام را ابتکاری ارزشمندی و نشان‌دهنده چهره جدیدی از قدرت جمهوری اسلامی ایران به دشمن توصیف و ابراز امیدواری کرد: این اجلاسیه یاس و ناامیدی قطعی برای دشمنان اسلام به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در دیدار با تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران، عراق و سوریه اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند برگزاری این نشست منحصر به هماهنگی و تبادل نظرات و سلیقه‌ها در جهت مدیریت ظاهری اعتاب است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان توجه ویژه‌ای به برگزاری این اجلاسیه دارند، افزود: دشمنان واقعیت دیگری از این نشست و اجلاسیه برداشت می‌کنند و آن واقعیت وحدت اعتاب مقدسه در جهان اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به خاطرات همفر جاسوس انگلیس بیان کرد: 200 سال است که دشمنان به دنبال براندازی اعتاب مقدسه هستند که محور اقتدار شیعه و اسلام محسوب می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ترجمه کتاب «همفر» مقارن با اوج‌گیری انقلاب و مبارزات با ضدانقلاب، در افشای جنایات انگلیس بسیار تأثیرگذار بود، افزود: این جاسوس انگلیسی در کتاب خود سه نکته را اولویت مأموریت خود در کشورهای اسلامی می‌داند و آن سه نکته عبارت است از تخریب مسجدالحرام و براندازی حج، تخریب مزارهای اهل‌بیت (ع) و مشاهد شریفه و براندازی احساس و عقیده مردم نسبت به پیامبر و اهل‌بیت (ع).

وی با اشاره به اینکه همفر معتقد بود این سه مطلب رئوس اجرای یک طرح استعماری است و برای محقق شدن آن ایجاد تشکیلات سیاسی و حتی حکومت بی‌فایده است، متذکر شد: همفر معتقد بود باید یک جریان دینی در میان مسلمان‌ها ایجاد شود و این‌گونه است که عبدالوهاب را برای اجرای مأموریتش آماده دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه جنایات وهابی‌ها در طول سالیان برای عملیاتی کردن این نقشه بوده است، یادآور شد: وهابی‌ها در کنار تخریب قبور ائمه بقیع به کربلا هجوم بردند و مزار سیدالشهدا را ویران کردند و ضریح مطهر را آتش زدند و حتی خواستند به نجف حمله کنند که با مقاومت مردم نجف روبه‌رو شدند و کشته‌های بسیاری دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه این خط هنوز ادامه دارد و در مقام اجرای این نقشه به هجمه عمومی روی آورده‌اند، تبیین کرد: به سوریه و کربلا هجوم بردند و همه این جنایات به‌ وسیله وهابیان در کشورها و جوامع مختلف صورت می‌گیرد.

وی تشریح کرد: در چنین شرایطی تولیت اعتاب مقدسه در ایران که جبهه مقدم مقابله با استکبار است گرد هم آمده‌اند و نشان‌دهنده این حقیقت است که نقطه‌ای که آن‌ها می‌خواستند براندازی کنند خوشبختانه به قوتی رسیده که قابل براندازی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: این اجلاسیه یأس و ناامیدی قطعی برای دشمنان اسلام به وجود آورد، چراکه این اجلاس مبتنی بر اعتقادات و باورهای قطعی ما به مزارهای ائمه (ع) شکل‌گرفته و ما معتقدیم امام(ع) زنده و حرم او محضر ایشان است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه تولیت حرم‌ها و اعتاب مدیران منازل و خانه‌های ائمه اطهار(ع) هستند، اضافه کرد: لازمه این امر اعتقاد به زنده‌ بودن امام (ع) است و اینکه امام (ع) ناظر جریاناتی است که برای اسلام و کشورهای اسلامی رخ می‌دهد.

وی به روایات متعددی که پیرامون زیارت علی ابن موسی‌الرضا(ع) وجود دارد اشاره کرد و افزود: هیچ زیارتی به‌ اندازه زیارت امام هشتم توصیه نشده است و این توصیه‌ها سر و رمزی در ابقای اسلام هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به نظر می‌رسد ائمه اطهار(ع) می‌دانستند انقلابی در ایران صورت می‌گیرد و ایران خط مقدم جبهه مقاومت علیه دشمن می‌شود، چنین توضیح داد: امامان معصوم می‌خواستند محبان اهل‌بیت(ع) و شیعیان را به سمت ایران هدایت کنند و این اجلاسیه تثبیت‌کننده این معناست و یک جریان عادی به شمار نمی‌رود و اشارتی از سوی مولایمان صاحب‌الزمان(عج) است.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با تأکید بر اینکه این اجلاسیه چهره جدیدی از قدرت ما را به دشمن نشان می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: آثار اجتماعی، سیاسی این اجلاس در هزیمت دشمنان اسلام مؤثر باشد و روزبه‌روز بر تداوم و همبستگی اعتاب و تشکیل جبهه نیرومند و سنگر قوی مقابل دشمن بیفزاید.

به گزارش فارس؛ در پایان این دیدار، تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران، سوریه و عراق عکس یادگاری خود را در صفحات تاریخ به ثبت رساندند.

۰ نظر ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۳۵
رضا شیران خراسانی