رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: باید ضریبی در رابطه با شغل جانبازان در حوزه از کار افتادگی شان در لایحه خدمات رسانی به ایثارگران درنظر گرفته شود.

ضریب شغلی و از کارافتادگی جانبازان باید لحاظ شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: باید ضریبی در رابطه با شغل جانبازان در حوزه از کار افتادگی شان در لایحه خدمات رسانی به ایثارگران درنظر گرفته شود.

 رضا شیران خراسانی نماینده جانباز 50 درصد جنگ تجمیلی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با رفع نواقص لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید آن را دائمی کند اظهار داشت:مدت زمان چندانی به پایان عمر لایحه خدمات رسانی به ایثارگران باقی نمانده است و تمام سعی و تلاش ما این است که این لایحه را به صورت دائمی تصویب کنیم.

رئیس فراکسیون توسعه شرق کشور گفت:بحث من این است که این درصدهایی که برای جانبازان تعیین می شود برای همه یکسان است در صورتیکه ممکن است در مشاغل مختلفی مشغول باشند.

حقوقدان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک جانباز با 10 یا 15درصد در شغل کشاورزی، مثل یک جانباز با 50 درصد در شغل اداری است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم تاکید کرد:برخی از جانبازان با کشاورزی و کارهای سخت مثل

بنایی زندگی و امورات خود را می گذراند و خانواده ای را اداره می کنند در حالی که 15 درصد جانبازی دارند.

عضو فراکسیون ایثارگران خاطرنشان کرد:متاسفانه ما هم امکاناتی به آنها نمی دهیم و با توجه به شرایط اقتصادی نمی توانند زندگی خود را اداره کنند و این موضوع بسیار مهمی است که باید در لایحه جامع ایثارگران به آن دقت کافی شود.

نماینده ایثارگر مردم استان خراسان رضوی یادآور شد:بنا بر این باید ضریبی در رابطه با شغل جانبازان در حوزه از کارافتادگی با درصد شان درنظر گرفته شود.

شیران خراسانی اضافه کرد: یک کسی که کارش در جبهه عملیاتی بوده و پایش نیزقطع شده است با کسی که کار او ستادی بوده و پای او نیزقطع شده است در حقیقت این دو از کارافتادگی نباید یکی باشد و حتما متفاوت است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا بطور مشخص طرح خاصی را مدنظر دارید؟اظهار داشت:مهم ترین مشکل حال حاضر ایثارگران و جانبازان مسائل درمانی است و باید در کنار درمان به مشکلات معیشتی آنها نیز توجه پرداخته شود.

وی ادامه داد:عرض من این است که نمایندگان ملت بایستی در لایحه جامع ایثارگران این موضوع را لحاظ و تصویب کنند و ضریبی بابت شغل جانبازان با صدمه جسمی شان اتخاذ شود.

نماینده مردم استان خراسان رضوی تصریج کرد:ایرادات جدی به لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران وارد است،الان در بین جانبازانی که زیر 25درصد هستند و امکانات مالی هم به آنها داده نمی شود بخش عمده ای واقعا زندگی شان مختل شده است.

نماینده جانباز قطع عضو در پاسخ به این سوال که آیا مشکل جامعه هدف کمبود قانون  است یا اینکه در اجرا مشکلاتی وجود دارد متذکر شد: بنظر من در اجرا و نظارت صد در صد مشکل داریم و مثلا جانبازان 10 تا 15درصد که به کشاورزی مشغول هستند و به دلیل سختی کار دیگر توانایی انجام کارهای سخت بدنی را ندارند در لایحه جدید باید به آنها توجه جدی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در پایان خاطرنشان کرد:متاسفانه  در قانون هم ابهامهاتی وجود دارد که اجازه می دهد مجری از آن ها استفاده کند، درحالی که این ابهام ها بایستی برطرف شود.

۰ نظر ۲۶ مهر ۹۵ ، ۰۹:۳۰
رضا شیران خراسانی

معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد

پیش‌بینی حضور 200 تا 220 هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین/ تدارک 40 هزار محل اسکان در نجف و کاظمین از سوی خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی حضور 200 تا 220 هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین/ تدارک 40 هزار محل اسکان در نجف و کاظمین از سوی خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 200 نفر برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند اعزام 200 هزار تا 220 هزار نفر از خراسان رضوی به مراسم اربعین را پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی به فعال شدن ستاد اربعین امسال به ریاست وزیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این ستاد در خراسان رضوی به ریاست استاندار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در ستاد اربعین 10 کمیته مختلف فعالیت می‌کند از اعلام آمادگی شهرهای خراسان رضوی برای تجهیز ستاد خبر داد و گفت: مقرر شده شهرستان‌های مه‌ولات، گناباد، کاشمر و تربت‌حیدریه 20 هزار تغذیه در موکب نجف تأمین کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین از تأمین 20 هزار تغذیه در موکب کاظمین توسط مشهد، کاشمر و نیشابور خبر داد و افزود: شهرستان‌های جوین، خوشاب و سبزوار نیز 20 هزار تغذیه در کربلا تأمین خواهند کرد و همچنین خواف، تایباد و تربت‌جام نیز 5 هزار نفر در روز در موکب سامرا غذا توزیع خواهند کرد.

واحدی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 200 نفر در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: استان متعهد شده است 20 هزار اسکان در نجف و 20 هزار اسکان در کاظمین را فراهم کند و با توجه به اینکه پس از ایام اربعین مراسم 28 صفر و شهادت امام رضا(ع)‌ را در مشهد داریم توان استان بیش از این مقدار نیست.

وی به حضور 3 میلیون زائر ورودی و 260 هزار زائر پیاده به مشهد در ایام 28 صفر سال گذشته اشاره کرد و گفت: 34 قلم کالای مورد نیاز موسم اربعین تعیین‌ شده و ترجیحاً کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت نقدی باشد تا ساماندهی آن سریع‌تر و ساده‌تر صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 180 هزار زائر از خراسان رضوی به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 200 تا 220 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

واحدی حمل‌ونقل و اسکان در عراق را بر عهده شهرداری و آستان قدس رضوی دانست و از حضور دو اکیپ از این دو نهاد در عراق برای بررسی شرایط خبر داد.

۰ نظر ۰۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۲۰
رضا شیران خراسانی

با میزبانی از یک مسابقه ملی

ورزشگاه امام رضا(ع) پس از محرم و صفر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: ورزشگاه امام رضا(ع) پس از محرم و صفر افتتاح می‌شود

مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به‌پیش رو بودن ایام عزاداری حسینی و ماه محرم و صفر، بنا نیست ورزشگاه امام رضا(ع) در این ماه‌های عزیز افتتاح شود.

حسین یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، درباره خبر افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در 24 مهرماه با میزبانی نخستین مسابقه خانگی تیم فوتبال «سیاه‌جامگان» در مقابل «استقلال تهران»، اظهار کرد: این موضوع شایعه‌ است و صحت ندارد.

مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه متأسفانه این روزها افراد غیرمسئول در خصوص زمان افتتاح ورزشگاه اظهارات ضدونقیضی می‌کنند، گفت: با توجه به‌پیش رو بودن ایام عزاداری حسینی و ماه محرم و صفر، بنا نیست ورزشگاه امام رضا (ع) در این ماه‌های عزیز افتتاح شود.

یوسفی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بازدیدهای صورت گرفته، مقرر شد تا مراسم افتتاحیه پس از اتمام ماه صفر با انجام یک بازی ملی صورت پذیرد.

وی بابیان اینکه مراحل ساخت و زیربناهای ورزشگاه امام رضا (ع) تکمیل و آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: قسمتی از مراحل ساخت و آماده‌سازی پیست تارتان ورزشگاه باقی‌مانده بود که خوشبختانه طی چند ماه گذشته تکمیل و جهت بهره‌برداری آماده‌ شده است.

مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی تصریح کرد: پیش‌ازاین تیم ملی عراق علاقه‌مندی خود را جهت برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی این تیم در ورزشگاه امام رضا (ع) اعلام کرده بود که به دلیل مصادف شدن بازی این تیم با روز عاشورا، میزبانی این مسابقه را نپذیرفتیم.

۰ نظر ۰۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۱۷
رضا شیران خراسانی