رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد

پیش‌بینی حضور 200 تا 220 هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین/ تدارک 40 هزار محل اسکان در نجف و کاظمین از سوی خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی حضور 200 تا 220 هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین/ تدارک 40 هزار محل اسکان در نجف و کاظمین از سوی خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 200 نفر برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند اعزام 200 هزار تا 220 هزار نفر از خراسان رضوی به مراسم اربعین را پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی به فعال شدن ستاد اربعین امسال به ریاست وزیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این ستاد در خراسان رضوی به ریاست استاندار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در ستاد اربعین 10 کمیته مختلف فعالیت می‌کند از اعلام آمادگی شهرهای خراسان رضوی برای تجهیز ستاد خبر داد و گفت: مقرر شده شهرستان‌های مه‌ولات، گناباد، کاشمر و تربت‌حیدریه 20 هزار تغذیه در موکب نجف تأمین کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین از تأمین 20 هزار تغذیه در موکب کاظمین توسط مشهد، کاشمر و نیشابور خبر داد و افزود: شهرستان‌های جوین، خوشاب و سبزوار نیز 20 هزار تغذیه در کربلا تأمین خواهند کرد و همچنین خواف، تایباد و تربت‌جام نیز 5 هزار نفر در روز در موکب سامرا غذا توزیع خواهند کرد.

واحدی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار و 200 نفر در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: استان متعهد شده است 20 هزار اسکان در نجف و 20 هزار اسکان در کاظمین را فراهم کند و با توجه به اینکه پس از ایام اربعین مراسم 28 صفر و شهادت امام رضا(ع)‌ را در مشهد داریم توان استان بیش از این مقدار نیست.

وی به حضور 3 میلیون زائر ورودی و 260 هزار زائر پیاده به مشهد در ایام 28 صفر سال گذشته اشاره کرد و گفت: 34 قلم کالای مورد نیاز موسم اربعین تعیین‌ شده و ترجیحاً کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت نقدی باشد تا ساماندهی آن سریع‌تر و ساده‌تر صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 180 هزار زائر از خراسان رضوی به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 200 تا 220 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

واحدی حمل‌ونقل و اسکان در عراق را بر عهده شهرداری و آستان قدس رضوی دانست و از حضور دو اکیپ از این دو نهاد در عراق برای بررسی شرایط خبر داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی