رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

پنج اثر انیمیشنی فاخر رضوی رونمایی می‌شود

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱ ق.ظ

خبرگزاری فارس: پنج اثر انیمیشنی فاخر رضوی رونمایی می‌شود

مدیر نگارخانه رضوان از رونمایی پنج اثر انیمیشنی فاخر رضوی هم‌زمان با دهه کرامت خبر داد.

محمد ظریف صدر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، بابیان اینکه موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی هم‌زمان با دهه کرامت از پنج انیمیشن فاخر با موضوع امام رضا (ع) و زیارت رونمایی می‌کند، عنوان کرد: دو اثر از این پنج اثر از مجموعه انیمیشن‌های لالایی‌های رضوی با عنوان «فانوس لالایی» است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از این مجموعه 6 اثر رونمایی شد اظهار کرد: امسال نیز با رونمایی از دو اثر «قفل طلا» و «باغ سلطون» این مجموعه هشت‌تایی تکمیل می‌شود.

مدیر نگارخانه رضوان بابیان اینکه موسیقی مجموعه فانوس لالایی ساخته فردین خلعتبری و اشعار آن را عبدالجبار کاکائی سروده است، بیان کرد: انیمیشن «قفل طلا» را اصغر صفار کارگردانی کرده و باغ سلطون به کارگردانی آرتمیس حبیبی آزاد می‌باشد.

ظریف صدر افزود: علاوه بر این دو انیمیشن، انیمیشن «درخت بادام» به کارگردانی عباس عباسی وزین نیز در دهه کرامت رونمایی خواهد شد که موسیقی آن ساخته امیرحسین اسکندری است.

وی گفت: انیمیشن سه‌بعدی «وصال» نیز از مجموعه انیمیشن‌های تولیدی سال جاری موسسه آفرینش‌های هنری است که با موضوع امام رضا (ع) به کارگردانی عدنان نصاری تولیدشده و آهنگ‌سازی آن را امیرحسین اسکندری انجام داده است.

مدیر نگارخانه رضوان بابیان اینکه موضوع انیمیشن «وصال» به جایگاه تشیع به‌ ویژه امام رضا (ع) می‌پردازد افزود، این انیمیشن از درجه کیفی بسیار مطلوبی برخوردار است.

ظریف صدر اضافه کرد: انیمیشن «میزبان خورشید» ساخته حمیدرضا ایزدی است و دموی آن در دهِه کرامت سال گذشته رونمایی شد و امسال تولیدش به پایان رسیده و در دهه کرامت رونمایی می‌شود، داستان این انیمیشن 30 دقیقه‌ای که نوشته مهدی سیم ریز است به ورود تاریخی حضرت ثامن الحجج(ع) به نیشابور برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پنج اثر تولید دو انیمیشن «شهر هزار کبوتر» و «رنگین‌کمان» در دهه کرامت کلید می‌خورد، گفت: کارگردانی انیمیشن 20 دقیقه‌ای شهر هزار کبوتر با موضوع زیارت به عهده پوریا نیک منش و مریم هاشم نژاد است که مراحل پیش‌تولید آن به‌طور کامل به اتمام رسیده است.

مدیر نگارخانه رضوان خاطرنشان کرد: انیمیشن «رنگین‌کمان» نیز به کارگردانی عباس عباسی وزین مراحل پیش‌تولید را پشت سر گذاشته و این انیمیشن نیز هم‌زمان با انیمیشن شهر هزار کبوتر تولید می‌شود.

ظریف صدر با بیان اینکه موسسه آفرینش‌های هنری توانسته به جایگاه قابل‌اعتنایی در تولیدات انیمیشن در سطح کشور دست یابد، گفت: کسب عناوین مختلف کشوری مجموعه انیمیشن‌های «فانوس لالایی» و «در مسیر باران» در سال گذشته مؤید این ادعاست.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های سارا رضایی مقدم با عنوان «منتهی به حرم» هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: 23 اثر این هنرمند با موضوع خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) و به سبک امپرسیونیسم نقاشی شده است و به مدت یک هفته در نگارخانه رضوان دایر خواهد بود.

مدیر نگارخانه رضوان به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط در شب میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه آثار استاد علی‌اکبر رضوانی و استاد محسن توسلی را با عنوان «نفحات وصل» از 23 تا 28 مردادماه در محل نگارخانه رضوان به نمایش می‌گذارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی