رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

بهره‌برداری از فاز اول شبکه ملی اطلاعات تا هفته آینده/ تصویب کاهش هزینه قیمت اینترنت

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از فاز اول شبکه ملی اطلاعات تا هفته آینده/ تصویب کاهش هزینه قیمت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره‌برداری فاز نخست شبکه ملی اطلاعات تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمود واعظی امشب در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: تمام تلاش دولت بر این است که به قول‌ و قرار‌های گذاشته‌ شده با مردم عمل کند و خوشبختانه فضای امید، توسعه و همکاری در کشور حاکم است.

وی با اشاره به اینکه باید نعمت امنیت را قدر دانست، چراکه بسیاری از کشورها با داشتن همه‌چیز اما امنیت ندارند، ادامه داد: امنیت پیش‌شرط همه اقدامات و تلاش‌های دولت بوده و باید از همدلی مردم، نظام و دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی برای فراهم شدن این آسایش و آرامش سپاسگزاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه امسال نسبت به سال قبل 21 درصد صادرات غیرنفتی افزایش‌یافته و 7 درصد واردات کاهش داشته است، بیان کرد: طی پنج ماه گذشته تراز تجاری 3.5 میلیارد دلار رشد مثبت داشته و رشد صنعتی 8.8 درصد مثبت، کشاورزی چهار درصد و حوزه اقتصادی 4.4 رسیده است.

واعظی با بیان اینکه دولت با جدیت دنبال پیاده‌سازی شعار امسال و استفاده از آن برای ایجاد تحول در کشور است، تصریح کرد: ایجاد 500 هزار شغل جدید یکی از هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به این موضوع که فاز اول شبکه ملی اطلاعات تا هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: کاهش هزینه قیمت اینترنت تصویب شد تا برای کسانی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند 20 درصد و کسانی که از ثابت استفاده دارند با توجه به حجم بین 17 تا 33 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای مناسبت‌های خاص امکاناتی نظیر BTS سیار برای این استان فراهم می‌شود، تبیین کرد: سال گذشته به‌ویژه ایام سال‌تحویل و مناسبت‌های دیگر دو کار برای این استان انجام‌شده که یکی تقویت شبکه سوئیچینگ و دیگر ایجاد ظرفیت با پیش‌بینی حداکثری زائر است.

واعظی با اشاره به موضوع بسته شدن مرز باجگیران و دنبال کردن این موضوع توسط دولت، توضیح داد: طی شناختی که از دولت ترکمنستان و وضعیت منطقه دارم اختلاف‌نظر برای اکتشاف نفت و گاز در دریای خزر به وجود آمده که در آینده با حل این موضوع مشکل مرز نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در قوچان و باجگیران خوب پیش می‌رود و پهنای باند سه برابر شده است، اضافه کرد: 85 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از ابتدا انجام‌شده که در این سفر 161 میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و طی سه ماه آینده 48 روستا در این منطقه از اینترنت بهره‌مند می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز امیدواری از بهره‌مندی قوچان و باجگیران تا پایان دوره دولت یازدهم از نسل سوم و چهارم اینترنت، یادآور شد: مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌های دولت هستند و همه امید دولت به انجام مطالبات مردمی بوده و اگر تأخیری پیش می‌آید تنها به دلیل محدودیت‌ها است.

گفتنی است در پایان این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پنج پروژه در این شهرستان را در حوزه‌های مخابرات، راه و شهرسازی، دهیاری‌ها و شهری به نمایندگی از هیأت دولت افتتاح کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی