رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

شهردار مشهد: نخبگان، افسران آینده‌ساز کشور هستند

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ب.ظ

شهردار مشهد:

نخبگان، افسران آینده‌ساز کشور هستند

خبرگزاری فارس: نخبگان، افسران آینده‌ساز کشور هستند

شهردار مشهد بر لزوم ارتباط میان مسؤولان و نخبگان تأکید کرد و گفت: نخبگان به‌ویژه جوانان موفق در کنکور، افسران آینده‌ساز کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید صولت مرتضوی شنبه‌شب در همایش ثریا ویژه تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور در سالن اجتماعات تالار شهر، کمال را به معنای شکوفا شدن استعدادهای ذاتی انسان برشمرد و اظهار کرد: هدف خلقت انسان و بعثت انبیاء قطعاً به کمال رساندن انسان است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبران، آموزش همراه با ارائه مفاهیم و ارزش‌های دینی به انسان‌ها را محور فعالیت‌های خود قرار دادند، بیان کرد: در این راستا مقام معظم رهبری نیز تحصیل، تهذیب و ورزش را به‌عنوان توصیه‌های خود به جوانان مطرح کردند.

شهردار مشهد دیدگاه دین به علم را بسیار ویژه دانست و اضافه کرد: قطعاً کسی که دانسته‌هایی دارد با فردی که هیچ‌گونه اطلاعات و دانشی ندارد، در ادیان مختلف به‌ویژه اسلام فاصله بسیاری دارد.

مرتضوی افزود: برخورداری از اقتصاد پویا، صنعت کارآمد و ارتقای فرهنگ دینی تنها از طریق توجه به پایه‌های علمی امکان‌پذیر بوده و اهمیت این امر حتی در منویات مقام معظم رهبری که تأکید ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی بر اساس علم و دانش‌بنیانی آن داشته‌اند، پررنگ‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت دانش‌بنیان، پالایشگاه‌های فعال و افزایش ارزش‌افزوده محصولات نفتی نیز تنها از طریق تلفیق شدن این بخش با علم و دانش ایجاد می‌شود یادآور شد: با وجود اینکه خروج نخبگان از کشور می‌تواند فرصتی استراتژیک برای فعالان عرصه علم و دانش جامعه باشد اما به نظر می‌رسد بسیاری این امر را نقطه‌ضعف می‌دانند.

شهردار مشهد بر لزوم ارتباط میان مسؤولان و نخبگان تأکید کرد و گفت: نخبگان به‌ویژه جوانان موفق در کنکور، افسران آینده‌ساز کشور هستند.

مرتضوی توجه به دانش و بینش توسط نخبگان را از شیوه‌های مهم ارتقای فعالیت‌های علمی آن‌ها برشمرد و ادامه داد: دانش آموزان موفق در کنکور توانسته‌اند در رقابت سنگین علمی توفیق ورود به دانشگاه را کسب کنند بنابراین آن‌ها سرمایه قابل‌تقدیر کشور محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد از مهم‌ترین علل خروج نخبگان از کشور، بازار کار و ارزش‌گذاری نامطلوب است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی