رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

شهردار مشهد:

دانشکده هنر با موضوع حماسه دفاع مقدس تأسیس شود

خبرگزاری فارس: دانشکده هنر با موضوع حماسه دفاع مقدس تأسیس شود

شهردار مشهد خواستار تأسیس دانشکده هنر با موضوع حماسه دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید صولت مرتضوی شنبه‌شب در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دفاع همچنان باقی است که در محل کوهسنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه تجدید خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس است و یاد شهیدان والامقام را زنده می‌کند.

وی افزود: محدودیت‌ها و مظلومیت‌های دفاع مقدس را در کنار عظمت ملت ایران در این نمایشگاه می‌توان مشاهده کرد، با این نگرش در این نمایشگاه امروز بخشی از سند افتخار ایران اسلامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

شهردار مشهد عنوان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم قطره‌ای از دریای پرعظمت و متلاطم دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنیم، در این دوران شخصیت‌های بزرگی حضور داشتند، به‌عنوان‌مثال شهید شوشتری، شهید کاوه، شهید برونسی، شهید ناصری، شهید خادم الشریعه و سایر شهدا هرکدام یک ملت بودند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در ایران باستان مرحوم فردوسی یک رستم خیالی ساخت، تأکید کرد: اما در دوران دفاع مقدس صدها رستم در این مرزوبوم پا به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند، با این دید نتوانسته‌ایم در قالب‌های گوناگون مثل فیلم، سریال و حتی رمان‌های مناسب به عظمت حماسه‌های دوران مقدس بپردازیم.

وی ادامه داد: امیدواریم دانشکده‌های هنر مخصوص دفاع مقدس تأسیس شود و از گنجینه بزرگی که در قالب مصاحبه از خانواده معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس جمع‌آوری‌شده بتوان برای تاریخ جهان و ایران دفاع مقدس را با تصویر کشید.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس تقریباً اقتصاد مقاومتی را به نیکی تعریف کرد چراکه در این دوران سخت‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شد، به‌عنوان‌مثال پالایشگاه‌های نفت ما مورد هجوم قرار گرفت، صادرات نفتی و غیرنفتی به حداقل رسید و بسیاری از کارخانه‌های مورد حمله قرار گرفت و ارتباط کشورهای دنیا با ما محدود شد اما توانستیم هشت سال در دوران دفاع مقدس و دوران تحریم فعل «ما می‌توانیم» را صرف کنیم.

مرتضوی با اشاره به فرمایش امام(ره) که فرمودند در این جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، یادآور شد: در حماسه دفاع مقدس با دست‌خالی و ایمان قوی توانستیم سند رسوایی استکبار جهانی و منافقین داخلی‌اش را در مقابل دیدگان جهانیان به ثبت برسانیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی