رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی عنوان کرد

8 شهر و 20 روستا در خراسان رضوی بدون حتی یک کتابخانه/ تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: 8 شهر و 20 روستا در خراسان رضوی بدون حتی یک کتابخانه/ تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه 20 کتابخانه در سراسر استان نیمه‌کاره باقی‌ مانده‌اند، هشت شهر و 20 روستا در سراسر خراسان رضوی را بدون حتی یک کتابخانه اعلام کرد و از خیرین خواست وارد مقوله کتابخانه‌سازی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی ظهر امروز به مناسب روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری فارس بازدید کرد.

حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس بابیان اینکه از ابتدای سال چندین کتابخانه توسط خیرین راه‌اندازی شده است، گفت: سال گذشته در بهمن‌ماه کتابخانه مرحوم علی‌آبادی در نیشابور افتتاح شد و در حال حاضر کتابخانه‌ای در روستای عبدل‌آباد مه ولات در دست احداث است که در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم در نیمه دوم سال به بهره‌برداری برسد.

وی بابیان اینکه در گناباد کتابخانه عبداللهی افتتاح‌شده است، افزود: کتابخانه سبزوار نیز در مرحله تجهیز قرار دارد و قرار است در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی، با اشاره به اینکه در روستای آبشور قوچان به‌زودی کتابخانه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید تصریح کرد: خیری در شهرستان بردسکن اظهار علاقه کرده کتابخانه‌ای که 6 سال از ساخت اسکلت آن می‌گذرد و نیمه‌تمام باقی‌مانده است را بسازد و تحویل دهد.

اکبری با اشاره به اینکه کتابخانه‌های خیر ساز باید به فرهنگ تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: کتابخانه ساختن باید در لیست انتخاب اقدامات خیرین باشد و این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه هشت شهر استان بدون کتابخانه هستند، گفت: علاوه بر این هشت شهر، 20 روستای پنج هزار نفری نیز از سالم‌ترین پایگاه فرهنگی بی‌بهره هستند و باید برای دسترسی به کتاب مسافت دوری را طی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی، بابیان اینکه استفاده از ظرفیت خیرین راهبردی استراتژیک برای ماست، افزود: خلأهای فراوانی وجود دارد و کمک‌ها و بودجه‌های دولت هم برای تأمین همه نیازها کافی نیست اما می‌توانیم به کمک خیرین به‌عنوان راهبرد استراتژیک تکیه کنیم.

اکبری از 20 پروژه نیمه‌تمام کتابخانه در سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: 15 کتابخانه نیمه‌تمام در روستا و پنج پروژه شهری هستند که بعضی از آن‌ها بیش از 5 سال نیمه‌تمام مانده است.

وی بر لزوم حضور خیران در بحث کتابخانه سازی تأکید و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های خیرین بیشترین استفاده را ببریم و درحالی‌که عده‌ای برای انتخاب کار خیر مرددند، آن‌ها را به این سمت هدایت کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی در مورد کتابخانه مرکزی شهر گفت: بااینکه قرار بود کتابخانه در بهار تجهیز شود اما این اتفاق نیفتاد و مهم‌ترین دلیل آن عدم تأمین اعتبار بوده است.

اکبری بابیان اینکه کتابخانه مرکزی بیشتر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: تکمیل پروژه بالغ‌بر 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن توسط پیمانکار تخصیص داده شده است.

وی در پایان بابیان اینکه سیاست ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌ساز است و سپس نوسازی کتابخانه‌های فرسوده در سراسر استان تصریح کرد: یکی از موضوعات موردتوجه ما رشد و توسعه کتاب‌خوانی است و با این هدف نشست‌های کتاب‌خوانی برای معرفی کتاب توسط مردم و ترویج عادت به مطالعه و شیوه‌های استاندارد برگزار می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی