رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

مشهد 2017 فرصتی برای رسیدن به افق 1404 است

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۰ ق.ظ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

تشکل‌های فرهنگی مردمی را به اسم مشارکت به پیمانکار تبدیل کردند/ مشهد 2017 فرصتی برای رسیدن به افق 1404 است

خبرگزاری فارس: تشکل‌های فرهنگی مردمی را به اسم مشارکت به پیمانکار تبدیل کردند/ مشهد 2017 فرصتی برای رسیدن به افق 1404 است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از اینکه تشکل‌های مردمی را به اسم مشارکت مردمی، به پیمانکار تبدیل کردند بر لزوم طراحی، تولید و اجرای ایده‌ها توسط تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ظهر امروز و به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری فارس بازدید کرد.

حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأکید بر لزوم پررنگ شدن حضور مردم در تشکل‌های فرهنگی و دیده شدن روح حاکمیت اسلامی در رفتارهای مردم در سال 2017 اظهار داشت: مشهد 2017 هدف نیست، فرصتی برای رسیدن به اهداف بلندمدت 1404 و رسیدن به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و ظرفیتی برای نشان دادن جلوه‌های حکومت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه باید آن چیزی را نشان دهیم که در اسلام ترکیه و مالزی نیست، تصریح کرد: اسلام انقلابی باید در رفتارهای ما تجلی پیدا کند تا مسلمانان دیگر کشورها در تعامل با مردم روح حاکمیت اسلامی را ببینند؛ بخشی از این روح اسلامی در اکران‌های شهری و ظرفیت‌های تبلیغی شهر نشان داده می‌شود و باید برنامه‌های ویژه‌ای در سال 2017 داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امسال کارهای خوبی در فضاسازی شهری در دهه کرامت صورت گرفته است، گفت: برای اولین بار المان‌ها به‌غیراز ایام نوروز در این ایام تعمیم داده شد و پیرو آن، کارهای حجمی مناسبی با موضوع زیارت ساخته و نصب شده است.

فاطمی ارفع افزود: المان‌های قابل‌توجهی داشتیم ولی چون تعداد آن‌ها از المان‌های نوروزی کمتر است، در فضای رسانه‌ای کمتر دیده شده است.

وی به استفاده از ظرفیت رولاپ ها و بیلبوردهای شهری متعدد اشاره و تصریح کرد: تعداد طرح‌ها بالاست و باید سعی کرد تنوع طرح‌ها کمتر باشد چراکه تکثر طرح‌ها موجب شده است که پیام آن در شهر انتقال پیدا نکند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد در مورد اقدامات انجام شده برای مشهد 2017 خاطرنشان کرد: بر این اعتقادم که دولت هیچ کاری انجام نداده است و اکثر زیرساخت‌ها را مجموعه مدیریت شهری فراهم کرده است.

فاطمی ارفع با بیان اینکه مدیریت شهری سعی در نشان دادن فضای اکران‌های شهری با گفتمان انقلاب اسلامی دارد، افزود: نمای یکدست و معماری‌های چشم‌نواز کشورهایی مثل مالزی و امارات را هیچ‌وقت نمی‌توانیم داشته باشیم چراکه مساجد آن‌ها دولتی هستند و مساجد ما با بودجه‌های مردمی ساخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم دولت و مدیران دولتی نباید متصدی فرهنگ باشند و این موضوع در مدیریت شهری اصلاح‌شده است چراکه فرهنگ زائیده بطن مردم و به‌ویژه تشکل‌های فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر راه‌حل این حضور مردم در عرصه فرهنگ را تقویت جبهه فرهنگی مردمی و تشکل‌های خودجوش انقلابی دانست و گفت: تشکل‌های مردمی را به اسم مشارکت مردمی، به پیمانکار تبدیل کردند درحالی‌که طرح، تولید و اجرا باید به تشکل‌ها سپرده شود و این به خاطر عدم اعتماد به مردم است.

فاطمی ارفع افزود: مشکل عمده ما این است که مدل جامعی در نحوه برخورد و ارتباط با تشکل‌ها نداریم که استقلال آن‌ها حفظ شود و این مشکل بزرگی است.

وی در پایان تأکید کرد: باید زیرساخت‌های تشکل‌ها فراهم شود و از تصدی‌گری نهادهای دولتی کاسته شده و به سمت واگذاری آن به مردم حرکت کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی