رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

ورود 85 واگن خط دو مترو به مشهد

سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ق.ظ
ورود ٨۵ واگن خط٢ قطار شهری تا آبان‌ماه
موضوعات این مطلب :
اخبار
,
حمل و نقل
,
مترو مشهد
,

به گزارش مشهد امروز و به نقل از شهرآرا ،سیدجلال فیاضی در این نشست در پاسخ به وضعیت خطوط ریلی قطار شهری مشهد به رکودی که در گذشته بر روند اجرای خط٢ قطار شهری مشهد سایه انداخته بود، اشاره داشت و گفت: به‌منظور شکستن رکود خط٢ قطار شهری، شورا تصمیم بر آن گرفت که با تغییر مبنای قرارداد، رکود و توقف حاکم بر خط٢ از میان برود. البته علل تاخیر در اجرای این پروژه به طور قطع بررسی خواهد شد اما با نظر اعضای شورا و برای تدوام روند پیشرفت خط٢ قطار شهری مشهد، بررسی دلایل تاخیر تا اردیبهشت٩۶ به تعویق افتاد.
وی با اشاره به آخرین بازدید اعضای شورای شهر از مراحل ساخت خط٢عنوان داشت: بخش مهم ریل‌گذاری خط٢ قطار شهری از انتهای طبرسی تا میدان شهدا انجام شده است.
به گفته وی، برای حمایت از صنعت واگن‌سازی ایران تجهیزات ١٧رام قطار خط٢ مشهد که شامل ٨۵واگن است تا آبان سال جاری برای مونتاژ وارد ایران می‌شود. فیاضی با ارائه زمان برای بهره‌برداری از فاز یک خط٢ قطار شهری اظهار داشت: با مونتاژ واگن‌های خط٢ و نیز تکمیل فاز یک این خط که در محدود بولوار طبرسی و میدان شهداست، می‌توان این قول را داد که در اوایل نیمه دوم سال جاری فازیک این خط بهره‌برداری شود.
وی به آخرین زمان‌بندی تکمیل کامل خط٢ قطارشهری مشهد نیز اشاره داشت و در ادامه بهار٩۶ را زمان اتمام و راه‌اندازی این خط اعلام کرد. وی علاوه‌بر آن اشاره‌ای کوتاه نیز به وضعیت خط٣ قطار شهری مشهد داشت که با فعال شدن دستگاه حفار (TBM) در حال حاضر نزدیک به یک کیلومتر از این خط حفاری شده است. فیاضی این را هم گفت که « دستگاه حفار دوم که در سمت غرب این خط درحال آماده شدن است، پیش‌بینی می‌شود از مهرماه کار حفاری خود را آغاز کند.»
فیاضی همچنین در توضیحات مختصری از خط۴ قطار شهری مشهد عنوان داشت: با جذب سرمایه‌گذار و همراهی دولت، این خط نیز برای اجرایی‌شدن تعیین تکلیف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی