رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

وزیر بهداشت:

97 درصد داروی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود/ از ابتدای دولت 100 قلم داروی جدید وارد بازار کرده‌ایم/کاهش وابستگی به خارج در تأمین دارو

خبرگزاری فارس: 97 درصد داروی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود/ از ابتدای دولت 100 قلم داروی جدید وارد بازار کرده‌ایم/کاهش وابستگی به خارج در تأمین دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 97 درصد داروی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود،‌ افزود: از ابتدای دولت 100 قلم داروی جدید وارد بازار کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه دانشکده داروسازی مشهد که صبح امروز در پردیس دانشگاه فردوسی برگزار شد،‌ گفت: داروسازی حلقه صدمات سلامت است و در حوزه علوم پزشکی بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه 97 درصد داروی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود،‌ افزود: از ابتدای دولت توانسته‌ایم 100 قلم داروی جدید وارد بازار کنیم و این یکی از حوزه‌های اقتصاد مقاومتی است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه با تولید این تعداد دارو کاهش وابستگی به خارج و ارزان شدن هزینه داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 11 میلیون نفر در این دولت بیمه شده‌اند و مصرف افزایش پیدا کرده، اما واردات نسبت به سال 92، 350 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد دانشمندان یک درصد برتر جهان در سه سال گذشته تنها 8 نفر بوده است، در حالی که اکنون 36 نفر از این تعداد دانشمندان، ایرانی و 50 نفر آنها داروساز هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه داروسازی مایه افتخار است و باید از دانشگاه پزشکی تشکر کنیم که به این سرعت توانستند دانشکده داروسازی را به ثمر برسانند، یادآور شد: آرزو می‌کنیم جامعه داروسازی استان خراسان رضوی در کنار امکانات و سرمایه‌گذاری خود در جهت کاهش وابستگی و افزایش صادرات تلاش مثمرثمری انجام دهند.

قاضی‌زاده هاشمی، داروسازی مشهد را در حوزه مدیریتی و علمی با سابقه خوبی دانست و تبیین کرد: بسیاری از مدیران خوب و باسابقه کشور در مشهد بوده‌اند و کار خود را از مشهد آغاز کرده‌اند.

وی، کارنامه دولت «تدبیر و امید» را قابل قبول برشمرد و عنوان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها کارنامه حجت‌الاسلام روحانی قابل قبول و در سیاست خارجی بی‌نظیر بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشریح کرد: موضوع برجام موضوع راحتی نبود و خطر و شری که در کمین ایران بود، دور شد و با وجود اینکه فقط به 60 درصد خواسته‌هایمان رسیدیم، اما جای شکرش باقی است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت کارش در برجام خلاصه نمی‌شود، توضیح داد: کارهای خوبی در جهاد کشاورزی، صنعت نفت و گاز شکل گرفته و وزیر نفت در چند روز گذشته از برداشت مساوی ما در چاه‌های مشترک عراق خبر داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: باید عقب‌ماندگی مزمن تاریخی را جبران کنیم، چراکه بیش از این‌ها می‌توانستیم در حوزه سلامت مشهد کار انجام دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان متذکر شد:‌ ظلم تاریخی در حق مشهد صورت گرفته و سرانه سلامت پرداختی مشهد مناسب نیست و باید سازمان مدیریت جبران کند و آستان قدس در کنار آن بتواند به زائرین و مجاورین در حوزه سلامت خدمت کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی