رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع)

تفاهم‌نامه تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام در حرم رضوی امضا شد

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام در حرم رضوی امضا شد

تفاهم‌نامه اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه با هدف همکاری بیشتر و استفاده از تجارب نشر معارف اهل‌بیت(ع) به امضای تولیت‌های مقدس سه کشور رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران، عراق و سوریه عصر امروز و در پایان اجلاسیه مشترک اعتاب، تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه همکاری‌ها و همگرایی امضا کردند.

تولیت‌های مشاهد مقدس با تأکید بر لزوم اقدام مشترک به‌منظور ترویج آموزه‌های اسلام ناب محمدی و تعالیم سعادت‌بخش اهل‌بیت(ع) و لزوم گسترش همکاری‌ها و وحدت عمل، با اراده‌ای خلل‌ناپذیر بر پایدارسازی روابط و پاسداری از میراث مشترک تمدن اسلامی تأکید کرده و تفاهم‌نامه را به امضا رساندند.

این تفاهم‌نامه باهدف فراهم آوردن محیطی شایسته برای زیارت و همکاری در جهت نشر معارف اهل‌بیت(ع) از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و خدماتی برای تمامی زائران و محبان به امضای تولیت‌های اعتاب مقدس مشهد، عراق و سوریه رسید.

در این تفاهم‌نامه بر پیش گرفتن راهبرد قرآنی باهدف محقق ساختن آرمان‌های تمدن اسلامی از طریق نشر منظومه زیست موحدانه مبتنی بر معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)، تربیت تمدن محور در جهت کادر سازی برای آینده جهان اسلام و پرورش نسلی مؤمن، انقلابی، بصیر، دانشمند و کارآزموده و ارائه الگویی تعمیم‌پذیر از کودک و نوجوان و جوان موفق مسلمان به دنیای امروز و مقابله با چالش‌های فکری و تهاجم فرهنگی و نیز همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه تأکید شده است.

همچنین تعمیق تبادلات علمی و پژوهشی در جهت احیا و بازنشر میراث جهان‌شمول تمدن اسلامی با رویکرد پاسخ‌گویی به اقشار متنوع مخاطبان و استفاده از فناوری‌های روزآمد و همکاری‌های گسترده بین عتبات مقدس برای معرفی جایگاه معنوی آن‌ها در منطقه و جهان و نیز بسیج تمامی مسلمانان برای محافظت از اماکن مقدس موردتوجه قرار گرفته است.

تولیت‌های اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه در این تفاهم‌نامه بر لزوم هماهنگی و تبادل تجارب در تمامی زمینه‌ها برای گسترش و بهبود خدمات ارائه‌شده به زائران تصریح کرده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی