رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد

قرائت پیام سیدحسن نصرالله در روز میلاد امام رضا(ع) از مشهد به سراسر جهان اسلام

خبرگزاری فارس: قرائت پیام سیدحسن نصرالله در روز میلاد امام رضا(ع) از مشهد به سراسر جهان اسلام

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از قرائت پیام سیدحسن نصرالله در روز میلاد امام رضا(ع) توسط معاون وی در تریبون مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات ارزنده تولیت فقید آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در ابلاغ مسؤولیت‌های جدید آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری به تولیت جدید این آستان، حجت‌الاسلام رئیسی منشور هفت‌گانه‌ای برای اجرای اقدامات اعلام شد.

وی افزود: این محورها باعث شد که تولیت جدید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد و خوشبختانه با ابلاغ این محورها، کارگروه‌های تخصصی شکل گرفت، از یک طرف باید اقدامات آستان قدس رضوی با قوت که محول اصلی خدمت‌رسانی به زائران است، انجام می‌گرفت و از طرفی محورهای هفت‌گانه در برنامه‌ریزی‌ها خود را نشان می‌داد.

* حفظ ارتقای اعتماد عمومی در مقوله وقف و ترویج این فرهنگ امری ضروری است

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برای برنامه اجرایی، سیاست‌های کلان با شش سرفصل با کمک مدیران و نیروهای خارج از آستان قدس برنامه عملیاتی تدوین شده، عنوان کرد: سرفصل اول در سیاست‌های کلان، سیاست‌های عمومی آستان قدس رضوی است که رعایت اصول و صیانت از جایگاه و شأن معنوی آستان قدس در تمام امور مربوط به زائران خواهد بود.

بختیاری تصریح کرد: آستان قدس مسئولیت دارد که فرهنگ نورانی امام رضا(ع) را گسترش دهد، در این فرهنگ زائر برای ایشان بسیار عزیز است و ما در متن اجرای این فرهنگ، رفتارهایمان باید در شأن و تکریم زائران باشد، تصور نباید کرد که فقط خادمین آن حضرت این مسؤولیت را دارند، بلکه آحاد مردم عزیزی که به عنوان مجاورین مرجع امام رضا(ع) هستند، هم مسؤولیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان ملی و کشوری مسؤولیت دارند که برای نشر فرهنگ امام رضا(ع) تلاش کنند، خاطرنشان کرد: سرفصل دوم سیاست‌ها در بخش فرهنگی است و با نگاه به این موضوع اعتقاد داریم فرهنگ رضوی در هر کجا که حضور پیدا کند، انقلاب ایجاد خواهد کرد و در هر کجا برود، ظلم و خودخواهی جایی ندارد، در اجرای سیاست کلان خودش، آستان قدس رضوی با هدف دستیابی به جایگاه عالی‌ترین مرجع معنوی و قطب فرهنگی جهان اسلام وظیفه دارد که این امر را توسعه بدهد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در اجرای این وظایف فرهنگی از مراکز علمی، حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها انتظار پشتیبانی داریم، تأکید کرد: علمای ما که به پابوسی امام رضا(ع) افتخار می‌کنند، در حوزه‌های علمیه به عنوان خادمین آن حضرت مسؤولیت دارند.

بختیاری به اهمیت مقوله وقف اشاره و عنوان کرد: حفظ ارتقای اعتماد عمومی در مقوله وقف و ترویج این فرهنگ امری ضروری است و کوتاهی در بحث موقوفات نه به لحاظ شرعی و قانونی در پیشگاه خداوند پذیرفتنی نیست، به عنوان مثال بعضی از وقف‌نامه‌ها در آستان قدس رضوی مربوط به 200 سال پیش بوده و در همه بخش‌هایی که خلاصه آن خدمت‌رسانی به زائران است، موقوفه وجود دارد، در مجموع قبول داریم 27 میلیون زائر و همراهی مردم در این عرصه کمک‌کار خواهد بود.

وی با اشاره به سرفصل سیاست‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، یادآور شد: سیاست‌های بخش اقتصادی باید با توجه به قوانین حاکم بر وقف، حفظ موقوفات در گرایش‌های اقتصادی و توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، نه‌تنها مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را تکلیفی برای دولت‌مردان بیان کردند، بلکه برای تمام فعالیت‌های اقتصادی در همه عرصه‌ها و آستان قدس رضوی این را هم تکلیف عنوان کردند.

* سیاست اقتصاد مقاومتی به معنای تداوم‌دار مقاومت در عرصه مبارزه با استکبار است

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: سیاست اقتصاد مقاومتی به معنای تداوم‌دار مقاومت در عرصه مبارزه با استکبار است و همچنین این اقتصاد مقاومتی حول فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی است.

بختیاری با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی برای توجه به محرومان و مستضعفان خطاب به آستان قدس رضوی داشتند، افزود: با نگاه به این موضوع معاونت جدیدی تحت عنوان معاونت امداد مستضعفان در آستان قدس رضوی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: مبحث خادم، زائر و نوع خدمت یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی است و به مناسبت دهه کرامت در هر استان نمایندگانی که چهره مردمی داشته باشند و ارزش‌های انقلابی و تفکر بسیجی در آنها دیده شود، به عنوان نمایندگان آستان قدس رضوی فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید فضای مشهد مقدس بوی عطر رضوی داشته باشد، عنوان کرد: اگر رفتاری بخواهد در این فضا چهره فرهنگی امام رضا(ع)‌ را مخدوش کند، در هیچ‌جا این حرکت پسندیده نیست، زن و مردِ ما، بازاری و غیربازاری ما و همه باید دست در دست یکدیگر بگذاریم و خادم واقعی حضرت امام رضا(ع) باشیم.

بختیاری بیان کرد: خیلی از زائرانی که برای زیارت به مشهد مقدس می‌آمدند، به لحاظ وضعیت مالی خوبی که نداشتند، نمی‌توانستند از هتل‌ها و مراکز اقامتی استفاده کنند، با این رویکرد و سیاست جدید آستان قدس رضوی اگر زائرشهرها، امروز در مشهد در حال ساخت است، به این معناست که ظرفیت‌های خدمت به زائران ارتقا و خلاء‌ها پوشش داده شود، به عنوان مثال در این محیط همه‌نوع خدمات فراهم شده است و در نقاط محروم مشهد مقدس که هم پرجمعیت بوده و مسیر زائران است، کلینیک‌های جدید مجهزی قرار است احداث شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های متمایز دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته، تصریح کرد: در دهه کرامت امسال با نوآوری‌هایی که انجام گرفته است، همه تولیت‌های عتبات مقدس دعوت شده‌اند و در مشهد مقدس حضور خواهند داشت، همچنین امسال سالروز میلاد امام رضا(ع) با سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان تقارن دارد که روز مقاومت نام‌گذاری شده است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان از قرائت پیام سیدحسن نصرالله در روز میلاد امام رضا(ع) خبر داد و اعلام کرد: این پیام توسط معاون سیدحسن نصرالله در روز میلاد امام رضا(ع) از تریبون مشهد مقدس به سراسر عالم اسلام منتشر خواهد شد و شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم‌های مقاومت و حزب‌الله در این روز مبارک خواهیم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی