رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

فرهنگ رضوی باید با هر قدم و قلم نهادینه شود

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

دبیر علمی بخش بین‌الملل جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع):

فرهنگ رضوی باید با هر قدم و قلم نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرهنگ رضوی باید با هر قدم و قلم نهادینه شود

دبیر علمی بخش بین‌الملل جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع)، زنده کردن دستورات امام و نهادینه کردن ارزش‌های رضوی را از اهداف جشنواره امسال عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود واعظی در چهاردهمین دوره تقدیر از خادمان رضوی که عصر امروز در هتل تابان خورشید برگزار شد، گفت: هدف این جشنواره زنده کردن دستورات امام رضا(ع) با هر قدم و قلمی که بتوان ایشان را معرفی کرد، بوده، زیرا علم ایشان به‌عنوان وارث دانش پیامبر (ص) است.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی باید بر توجه به معنویت و فرهنگ باشد، افزود: باید مواظب تحریفات و ارزش‌های دست‌کاری شده و انحرافی باشیم، زیرا پارادایم آینده عشق به فرهنگ و تمدن است.

مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی علت انتخاب مشهد توسط امام رضا(ع) را تأسیس تمدن و فرهنگ جدید در این منطقه عنوان و تصریح کرد: شخصیت امام گنجینه‌ای از خاندان پیامبر(ص) بوده، که بر مبنای صداقت، مهربانی به مردم، عشق و ایمان بوده است.

واعظی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند اسلام را با اسلام تخریب کنند، خاطرنشان کرد: این طرح که باهدف ناامنی در جهان اسلام بوده، از صهیونیسم سرچشمه گرفته است.

وی تجمیع خادمان رضوی را برای نهادینه شدن ارزش‌های رضوی عنوان کرد و گفت: ما خادمان رضوی را جمع کرده‌ایم تا ارزش‌ها و فرهنگ رضوی را در دنیا توسعه، ترویج و نهادینه کنند.

دبیر علمی بخش بین‌الملل جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع)، با اشاره به اینکه اصول خادمان رضوی بر صداقت، پاکی، برادری، برابری، دوستی و اعتماد نهادینه‌ شده است، افزود: این اصول آرزوی بشر برای سعادت است و امیدواریم که جشنواره امسال که به نام عقلانیت و گفت‌وگو در سیره رضوی نام‌گذاری شده است این اصول را در دنیا نهادینه کنیم.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما تجمیع قدرت‌هاست که امیدواریم با همکاری و تعاون با یکدیگر در کنار امام رضا(ع) نظر او را جلب کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی