رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

تقویت صنعت مستلزم اتکا بر علم و دانش است

خبرگزاری فارس: تقویت صنعت مستلزم اتکا بر علم و دانش است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر لزوم توجه به توانمندی‌های مهارتی، تقویت صنعت را در گرو همراهی آن با علم و دانش دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسن حسینی ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی، پژوهشی و مشاوره دانشگاه پیام نور با خانه صنعت، معدن و تجارت از نیاز صنعت به دانش گفت: صنعت برای مسلح شدن به تولید دانش‌محور باید به دانش و علم متکی باشد.

وی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم‌نامه شاهد تحولات عمیق در حوزه آموزش و ارتباط با دانشگاه در خانه صنعت و معدن و تجارت در استان هستیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تشکیل باشگاه دانشگاهی در دانشگاه‌های مهم استان اظهار داشت: با توجه به صنعت وارداتی ایران باید به خودکفایی علمی برسیم تا در بحث واردات بی‌نیاز شویم.

حسینی با اشاره به احیای تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت در اهمیت این امر تاکنون سه هزار و 200 دانشجو تربیت و شش هزار و 500 نفر هم در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت جذب کرده است.

وی در خصوص اهمیت تربیت نیروی متخصص در دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند و سرمایه یک کشور فقط به حفظ منابع کشور نیست بلکه به تقویت و تربیت دانشجویان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه به‌عنوان یک کلینیک درمانی برای پیشرفت یک کشور است و پیشرفت یک کشور در گرو پیشرفت مبانی علمی است.

حسینی اظهار داشت: تکنولوژی قابل‌انتقال نیست بلکه تکنولوژی را باید کشف کرد و ارتقا داد.

وی تصریح کرد: در زمینه توجه به توانمندی‌ها باید به توانمندی‌های مهارتی بیش از توانمندی‌های علمی اهمیت داد و در کشورهای توسعه‌یافته نیز این قضیه بسیار با توجه بیشتری دنبال می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی