رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

راه‌اندازی دانشکده مجازی پزشکی در سه رشته در مشهد

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ق.ظ

معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

راه‌اندازی دانشکده مجازی پزشکی در سه رشته در مشهد

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی دانشکده مجازی پزشکی در سه رشته در مشهد

معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز تخصصی آموزش مجازی پس از شکل‌گیری به دنبال گرفتن مجوز برای راه‌اندازی دانشکده مجازی پزشکی در سه رشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد اعتضاد رضوی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران، با اشاره به سند «آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت» که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: بر اساس این سند کشور به 10 منطقه آمایشی تقسیم‌شده و خراسان بزرگ منطقه نهم آن است که توسعه آموزش و همکاری‌های آموزشی در سطح کلان مناطق با این سند انجام می‌شود.

وی منطقه نهم را شامل 9 دانشگاه و دانشکده مشتق عنوان کرد و افزود: 6 دانشگاه در مشهد، بیرجند، گناباد، سبزوار و تربت‌حیدریه، خراسان شمالی و سه دانشکده مستقل در نیشابور، اسفراین و تربت‌جام قرار دارند.

وی از مشغول به تحصیل بودن 18 هزار و 471 دانشجو در رشته‌های سلامت را خبر داد و افزود: این سند در جهت هم‌افزایی و همکاری آموزشی در سطح کلان منطقه است.

معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرایی شدن این سند توسعه آموزش، رشته‌های مقاطع تحصیلی و حتی ظرفیت‌های دانشجویی مبتنی بر نیازهای منطقه بومی و ملی بر اساس این سند اقدام خواهد شد.

اعتضاد رضوی اظهار کرد: ارزشیابی و اعتباربخشی برگزاری آزمون‌های منطقه‌ای و آزمون‌های توسعه آموزش مجازی در حال انجام است.

معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 11 بسته تحول و نوآوری آموزش عالی سلامت اشاره و بیان کرد: مرکز تخصصی آموزش مجازی پس از شکل‌گیری به دنبال گرفتن مجوز برای راه‌اندازی دانشکده مجازی پزشکی در سه رشته است.

وی گفت: برای توسعه بخش آموزش‌های بین‌الملل مجوز راه‌اندازی برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف دانشجویان غیر ایرانی دریافت شد.

اعتضاد رضوی گفت: بسته ارتقا اخلاق حرفه‌ای در سطح دانشگاه در حال تبیین و تعیین کدهای اخلاقی هستند.

معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی شناسایی نواقص موجود و اعتباربخشی به مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های این معاونت است

وی بابیان اینکه پنج مأموریت ویژه برای منطقه 9 تعریف‌شده است، گفت: طب هنر که دانشگاه نیشابور متولی آن است، مرکز تعالی و توسعه علوم تغذیه، اعصاب، دندان‌پزشکی و طب تسکینی هست که به توسعه رشته مقاطع مربوطه می‌پردازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی