رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

تولید سوغات فرهنگی هویت و تاریخ مشهد را بازگو می‌کند

خبرگزاری فارس: تولید سوغات فرهنگی هویت و تاریخ مشهد را بازگو می‌کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید سوغات فرهنگی «آهوانه» نه‌تنها هویت و تاریخ مشهد را برای زائران بازگو می‌کند بلکه یادآور تاریخ خراسان نیز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر شنبه شب در جشن رونمایی از هدایای هنری دختران مشهدی به زائران در سالن اجتماعات تالار شهر با اظهار تأسف نسبت به فراموش‌شدن سوغات فرهنگی داخلی مشهد و خراسان در سال‌های اخیر گفت: متأسفانه مسؤولان کشور هیچ فعالیتی در عرصه معرفی صنایع‌دستی و سوغات خراسان نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید سوغات فرهنگی «آهوانه» نه‌تنها هویت و تاریخ مشهد را برای زائران بازگو می‌کند بیان کرد: این امر به‌عنوان عامل یادآوری کننده تاریخ خراسان نیز محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی نسبت به ابتکار دختران مشهدی در ساخت جانماز و عروسک‌های آهو اضافه کرد: قرار است هفته آینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای تشکیل دهد که این امر سبب شده تا گزارشی از اقدامات متناسب دختران مشهدی برای ساخت سوغات فرهنگی «آهوانه» به این جلسه ارائه کنم.

پژمان‌فر افزود: دختران مشهدی که هنوز نیت نکردند، لازم است پیش از اهدای سوغات مذکور به زائران مشهد الرضا نیت کنند که این فعالیت هنری را برای رضایت امام رضا(ع) انجام دادند تا زمانی که زائران این سوغات را تحویل می‌گیرند، این امر توشه آخرت دختران هنرمند مشهدی شود.

در پایان این مراسم از سوغات فرهنگی آهوانه رونمایی شد و دختران هنرمند مشهدی بخشی از این سوغات را به خانواده‌های شهدای مدافع حرم تقدیم کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی