رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

رضا شیران خراسانی reza Shiran Khorasani

دکتر رضا شیران خراسانی Reza Shiran Khorasani

تلاش کردم در «بار باران»، فضیلت جدیدی از امام رضا(ع) را به تصویر بکشم

خبرگزاری فارس: تلاش کردم در «بار باران»، فضیلت جدیدی از امام رضا(ع) را به تصویر بکشم

نویسنده کتاب «بار باران» گفت: تلاش کردم در «بار باران»، فضیلت جدیدی از امام رضا(ع) را به تصویر بکشم.

سعید تشکری ظهر امروز در نشست ویژه فرهنگ رضوی از سلسله نشست‌های کتاب‌خوان در معرفی کتاب «بار باران» بابیان اینکه ما خراسانی‌ها معتقدیم زمانی که باران می‌بارد همراه خود بار می‌آورد، عنوان کرد: همواره فکر می‌کردم چگونه می‌توان کلمه «بار» را در قالب یک داستانی آورد.

وی با اشاره به اینکه «بار باران»، نخستین رمانش محسوب می‌شود، افزود: این اثر برای من بسیار شریف است زیرا دو بحث فضیلت و قدرت را مطرح می‌کند؛ آن‌هم کوچک شدن قدرت خاندان تیمور در برابر فضیلت امام رضا (ع).

عضو کانون جهانی تئاتر اضافه کرد: قوام شیرازی معمار مسجد گوهرشاد است و جزو هنرمندانی است که در زمان تیمور به‌زور به کار گرفته‌شده بود و نکته قابل‌تأمل این است که مطابق گزارش‌های تاریخی گوهرشاد بیگم اصلاً به مشهد سفر نکرده بود.

تشکری با بیان اینکه در این کتاب سعی کرده تابو نبودن گوهرشاد بیگم را در مشهد در کتابش بشکند، اظهار کرد: حضور نداشتن گوهرشاد بانو ما را با یک پرسش روبه‌رو می‌کند که چگونه این‌همه نظم در ساخت این مسجد وجود دارد.

وی ادامه داد: در این داستان باید قصه‌ای خلق می‌کردم که از یک‌سو خراسانی، ایرانی باشد و از سویی از تاریخ دوری‌کنم.

نویسنده کتاب «بار باران» با اشاره به اینکه قدرت آن زمان باعث شد تا نامی از معمار این مسجد در میان نباشد گفت: این اتفاق پرسش صمیمانه‌ای را مطرح می‌کند و این همان پرسشی است که تمام هنرمندان در برابر امام رضا (ع) می‌پرسند که رابطه میان حلقه اتصال معنویت و خلق آثار معنوی چیست؟

تشکری عنوان کرد: کتاب «بار باران» دو بار تجدید چاپ‌شده است و بار دوم توسط سید مهدی شجاعی و انتشارات نیستان منتشر شد.

وی ادامه داد: در بخش فضیلت کتاب، تلاش کردم تا فضیلت جدیدی از امام رضا (ع) را به تصویر بکشم.

نویسنده برگزیده کشور در کتاب بار باران داستان زندگی گوهرشادآغا و سفر او به توس به‌عنوان ملکه شاهرخ شاه تیموری و ساخت مسجد گوهرشاد را به تصویر کشیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی